Gjest Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Jeg er undervektig, og har vel egentlig vært det hele livet unntatt når jeg var gravid. Før hadde jeg likevel en stor og fin rumpe og baklårene på buksene hang ikke. Hadde litt bollekinn, og var ellers ikke "ekkel"-undervektig så man så beina og sånn. Nå, etter fødselen går jeg bare mer og mer ned i vekt og rumpen er helt vekke og beina tyter ut, veier bare litt mindre enn jeg gjorde før, men har jo fortsatt litt ekstra mage og store pupper! Men jeg vil være som før! Få litt kjøtt på beina! Prøver å spise det mest usunne jeg kommer over, men fortsetter jeg sånn blokkerer jeg vel hver eneste blodåre, så er litt forsiktig likvel. Men er det en effektiv og sunn måte å gå OPP i vekt på? Savner seriøst rumpen min!
jentebanden Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Eller kom hit... Sambo gikk opp 20 kilo de 3 første månedene vi var sammen. Hm, glad i god mat ja! Jeg har dessverre ikke noen tips til deg, jeg har slettes ikke det problemet. Min metode innebærer nok stor helsefare (godteri, fett og søtt, mye mat og lite mosjon), så tror ikke den er å anbefale.
Miss-Sixty Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 drikk proteinshake til hvert måltid det fikk broren min tips om av legen, da han var svært undervektig.
Sjokoladekaka Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Har eit tips, som eg brukte; få mest mulig kaloriar inn på lite mat... F eks ekstra osteskiver på brødet osv... litt ekstra saus på middagen, smør på skivene osv.. småspising mellom måltid;) Alt for at vekta skal øke. Eg var klar til å legge meg inn og få ekstra næring. Prøv slike slankepulver i tillegg til vanlig mat også, det kan hjelpe:) Det gjeld berre å få litt meir kaloriar inn:) Eg var slik at ein såg beina alle plassar; kle såg finare ut på utstillingsdukker, for dei hadde puppar, og BHar var ikkje små nok på butikken... blåmerke på halebein pga forsøk på situps, blåmerke på hoftekammar pga ryggøvelsar.. Det er fortvilande å ha det slik også, sjølv om det ikkje er like godtatt å klage på dette, som på overvekt....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 tren og spis sunt... jeg prøver den varianten for å gå ned i vekt og jaggu går jeg ikke bare opp gitt! Grrrr.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 de har sånne shaker eller tilleggsgreier på apoteket/helsekost tror jeg, som man skal ta om man trenger ekstra næring i tillegg til vanlig mat. ville heller gjort det, også spist sunt, masse sunt fett, ikke snop og drittmat.
Fire småtroll Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Tror ikke du skal spise alt det usunne du kommer over, da tetter du jo blodårene dine innenfra som du sier... Har en undervektig mor, det hun har fått av råd er å kjøpe disse "drikkene" de har på apoteket av og til, ser ut som Kuli-bokser, med masse næring og kalorier. Ha mer av de sunne oljene i maten, du kan putte noen skjeer olivenolje i det meste av middagsmat f.eks. Og kjøper du en sånn Småsulten nøtteblanding (som er kjempegod og forsvinner overraskende fort) har du plutselig hatt i deg 500 kalorier som et mellommåltid..
Lykke X 4 Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 Spis raske karbohydrater kombinert med fett. Sukrede frokostblandinger, yoghurt, det brødet de kaller grovbrød fra butikken. Spis godt med poteter, pasta og ris til middagen. Med andre ord, spis en diett motsatt av lavkarbo-kost. Fett og proteiner alene vil gjøre at du går ned i vekt (lavkarbokost), men fyrer du på med karbohydrater blir det motsatt. Du vil skille ut mer insulin, noe som vil føre til at du lagrer fett.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Ååå, tusen takk for alle tips:D Hihi, tenkte aldri på å prøve slankedietter, men utifra folks frustrasjoner her inne burde vel det hjelpe? Er så lei av at alle propper i meg sjokolade og marsipan nå i påsken og sier jeg er så tynn. Takk igjen for tips., suuuupert, skal selvfølgelig prøves snarest;) Men først må marsipanen ut av kroppen! =)
Vilja<3 Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Jeg hadde akkurat samme problemet som deg etter fødselen. Raste ned i vekt da jeg ammet og alle klærne bare hang og slang på meg. Prøvde også å stappe i meg alt mulig usunt men da mister du matlysten på andre ting så det er jo ikke helt bra, så føler man seg ikke pigg av all den usunne maten. Men jeg kjøpte det næringsmiddelet på apoteket uten smak, du kan drysse den på alt middager osv, merker ikke forskjell. Så kjøpte jeg også noen svære dunker med shaker på helsekost hehe, som jeg blandet ut med h-melk, jorbærsmak, var faktisk gode:) Det var ikke kun protein men en blanding av karbohydrater, fett og protein. Kjøp en fløtepakke og ha stående i kjøleskapet, ta en spiseskje eller to innimellom (ikke drikk hele kartongen slik jeg prøvde på, da ble jeg rimelig kvalm!! Nå har foresten formene mine begynt å komme tilbake. God feitekur:)
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Veldig bra jenter;) Har skrevet liste som jeg tar med meg på tirsdag;) Håper det stopper der jeg vil også da^^
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 Dropp snop, det gjør at du mister appetitt og spiser mindre skikkelig mat. Spis ofte, og spis ting med mye sunt fett i. For eksempel er nøtter genial mellommat når man vil opp i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå