Gå til innhold

P-plaster erfaringer?


lillemeg21

Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp begynt på p-plaster, og lurer på om det er noen andre her som har erfaringer med bruk av dette, f.eks. bivirkninger og om det tok lang tid å bli gravid etter å ha brukt plasteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte p-plaster for en del år tilbake.. brukte det en god stund før bivirkninger som kvalme kom... sluttet med det da kantene ofte løsnet, og jeg ble bekymret for at det ikke hadde full virkning dersom ikke hele plasteret satt fast (men skal jo være trygt nok det:) ) Så syntes jeg det etterlot seg stygge merker.. Men er jo de som er veldig fornøyd med det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det en stund, men synes det var irriterende at det løsnet i kantene. I tillegg begynte jeg å få småblødninger halvveis i syklusen - Da gadd jeg ikke mer og gikk over til piller. Aner ikke hvor lang tid du må regne fra plasterslutt til du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen bivirkninger funka veldig bra i 2 år..men så begynte huda å reagere på p-plasteret.. ble ildrød og klødde og svei der plasteret har vært..å da skiftet jeg plass for hver uke jeg hadde på nytt..så jeg måtte bare slutte med det..men hadde ingen bivirkninger

 

Da jeg sluttet med det fikk jeg veldig uregelmessig mensen..kunne være fra 26 dager syklus til 37..så litt travelt sånn da..

 

jeg prøvde ikke å bli gravid før jeg 1 år etter jeg sluttet med det da..hoppet av i svingen vi til så lenge :)

Var bare den var litt uregelmessig bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på p-plasteret i over et halvt år. Hadde noen bivirkninger av det bla. humørsvingninger. Sluttet med det pga at jeg fikk store muskelknuter under/like ved der plasteret satt. Og opplevde en tur på sykehus pga lammelse i det ene benet. Vet ikke om det var på grunn av plasteret eller ikke. Jeg plagdes aldrig med at det løsnet i kantene, men likte ikke at det ble så stygge, svarte merker etter limet.

 

Etter jeg sluttet den 7 mai i 2005, så har det altså tatt meg 2 år og 8 måneder å bli gravid. Jeg opplevde nemlig at jeg blødde kontinuerlig fra jeg tok av plasteret og 10.5 måneder frem i tid. Virkningene jeg opplevde med plasteret var absolutt ikke noe koselig, men det hender heldigvis ikke med mange. Jeg anbefaler egentlig ikke plasteret, men synes det uansett er bedre enn p-sprøyta. Den liker jeg ihvertfall ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke de stygge merkene man får, og noen kanger føler jeg at buksa sitter fast der som plasteret er, litt ekkelt...

 

Gikk på sprøyta et år, d var for min del noe dritt.. Blødde stort sett hver dag i 10 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte det i 2 år før jeg ble gravid.. Viktigste jeg fant ut var at man må bytte plass hver uke ellers ble jeg sår der hvor plasteret satt.. Fra jeg slutta med plasteret hadde jeg to runder med mensen før jeg ble gravid. Syklusen ble litt variert etter at jeg slutta og jeg regner med at det er derfor jeg har over 2 uker mellom menstermin og UL termin.. Likte p-plaster og skal helt klart bruke dem i fremtiden og=) Eneste prevansjon jeg ikke har hatt bivirkninger av=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt p-plasteret i 3 år no.Fungerer for såvidt bra bortsett fra at det løsner i kantene og etterlater seg stygge merker.Er usikker på kor lenge det sitter i..Vi lurer på en evnt. nr to i nærmeste fremtid selv så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte p-plaster i et par år, hadde ingen bivirkninger, og syns det er det beste prevensjonsmiddelet jeg har brukt.

 

Som flere her nevner løsnet det litt i kantene etter noen dager, men for meg var det trygt nok likevel. Det ble svarte merker etter kantene når jeg tok det av, men dette gikk greit av i dusjen.

 

Noen nevner at man kan få hudreaksjoner der plasteret sitter, men det er viktig å flytte plasteret til et annet sted når du tar på et nytt. Dette står også nevnt i bruksanvisningen.

 

Jeg sluttet med plasteret i august, og i desember ble jeg gravid.

 

Tenker å bruke plaster også etter dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte p-plasteret en mnd eller så da jeg begynte med ømme bryst og hodepine...

Ops...jeg er gravid,er no i min fjerde mnd...

Men jeg klager ikke lenger,var vel den ene prosenten som kan og ble gravid...LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...