jentebanden Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Vi har fastsatt dato, men klarer ikke helt å bestemme oss for hvordan vi vil gjøre det. Har lyst til å invitere hele slekta, full pakke, "vanlig" bryllup. Men det er dyrt! Vi vurderer også å dra på ferie til syden, ta med nærmeste familie, og ha "skikkelig", men lite bryllup. Da får vi ferie i tillegg. Men ikke alle i nærmeste familie kan/vil reise på denne tiden, og blir ikke med. Det er jo veldig trist, og vil nok legge en demper på hele opplegget. Hva i alle dager gjør vi? Noen som kan fortelle litt om sine erfaringer? Hva er viktigst på denne dagen? Huff, det er vanskelig, og vi må bestemme oss veldig snart!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 om jeg kunne bestemt helt selv og skulle giftet meg hadde jeg hatt er bryllup i leide lokaler hjemme i norge. med alle jeg og fremtidige kjæresten var glad i (med mitt hjerte så blir det ikke så ekstremt mange) men det er alt jeg vil. feire dagen med fin kjole med de jeg liker. også en fin tur for meg og han til ett eller rannet sted etter på. egypt, paris, kina eller noe i den duren. men uten småen. så jeg må vente til han blir større og til jeg finner noen og gifte meg med. der har vel du noen tips? for du har jo tydligvis greid det ;-)
Musemor med tre søte små Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Hva med å bare invitere de nærmeste til middagen og resten til festen etterpå? Kan også redusere utgiftene ved å ikke ha fri bar hele festen..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 apropo fri bar. jeg har bare vært i 1 byllup i mitt liv så kan ikke skryte så mye.. hehe. men der var det ikke alkohol og det var et vakkert fint og koselig bryllup. jeg liker selv og drikke, men på bryllupsdagen? jeg syns det er rart
jentebanden Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2008 Joda, har et godt tips må en bra mann, men vet ikke om jeg vil tipse deg om han, han skal nemlig gifte seg snart. Det er nok det jeg egentlig vil også, stå på kirketrappa med fiiiiin kjole og alle bare ser på oss, lang middag med taler, fest og hele helga med slekt og venner. Men det passer litt dårlig økonomisk nå, vi bygger hus, så har egentlig nok å bruke pengene på. Jeg er litt redd for at jeg (og mannen) vil angre hvis vi gjør det enkelt. Det viktigste er at vi blir gift, men det er jo hyggelig å huske dagen som en super dag også! Det blir sikkert over 100.000, kan noen overbevise meg om at det er verdt pengene? Det er verdt ganske mye å ha våre nærmeste der også... Vi er ikke opptatt av gavene, så at vi får mer gaver spiller liten rolle, selv om pengegaver jo kan være med å betale den store dagen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 det er bedre og angre på noe man har gjort en og angre på noe man ikke har gjort ;-) jeg er helt overbevist om at og bruke 100 000 på en sånn dag er verd det. for man gjør det jo men den instillingen at man bare skal gjøre det 1 gang. så jeg hadde nok tatt opp lån om noen ville gitt meg det. men som sakt så har jeg aldri vært der du er nå ;-) lykke til uansett! og husk at det mageføelse er en fin ting og lytte på :-)
jentebanden Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2008 Joda, vi har tenkt på å kutte ned på antall, men det er ikke så lett. Han har liten slekt, vi har mye kontakt med de, men hans søskenbarn er barn/ungdommer. Jeg har stor slekt, men lite eller ingen kontakt med de. Syns vi må invitere ingen eller alle søskenbarn. Har heller ikke lyst til å invitere de bare på kaffe, de må reise langt, så det blir litt simpelt. Syns også litt alkohol hører med. Hvis vi skal arrangere storfest vil vi gjøre det skikkelig, med mye folk og musikk og litt god drikke for de som ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå