Gå til innhold

Noen som ser på Brat Camp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, den jenta burde fått seg en lusing!!! Uffa meg, håper hun får skikkelig hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaa...ser på..da hun spydde i doen var det rett før jeg spøy også...fy faen så jævla unødvendig å vise det..

Skrevet

Jenta burde fått seg en lusing?

Hun bare praktiserer det hun har lært/fått lov å gjøre... Man blir ikke sånn fordi man har fått god opdragelse.....

Skrevet

hehe.. ja, trur mange med tenåringar skulle kunne ønske seg eit slikt team som dei har på Brat Camp;)

Skrevet

Ahh...Ikke ta alt så bokstavlig=) Hadde aldri gitt NOEN en lusing...Men synes at hun var ekstremt ufordragelig...Og det kan godt være oppvekst villkårene som er grunnen til det. Men likevel...ufordragelig unge.

Skrevet

Ser du nå hvor feil det er å skulle gitt den jenta en lusing?

Men jeg forstår hva du mener:)

Jeg har sett dette programmet så mye nå at jeg skjønner drittungene ikke er blitt sånn heeelt av seg selv..

Men i første øyekast.... Så frister det ikke bare med en lusing, men en real omgang:)

Skrevet

Jeg jobber på en skole, og tenker at det er flere av elevene der som hadde hatt gått av en tur ute i villmarka uten de "luksus"tingene vi er vant til - tilbake til primærbehovene. Utrolig som foreldre syr puter under og godtar. En elev i 7.klasse må nesten ha skryt for hver setning han skriver, og det minste lille krav fra meg (som at han skal ta fram blyant og begynne å jobbe) får han til å "tippe". Du er så BAD - kan ikke tvinge meg etc.. og ser ut som om han har hele verden imot seg. Stakkar gutt - hvordan skal det gå for han etterhvert som han blir eldre, og reelle krav begynner..

Skrevet

Det er nok ein kombinasjon som regel, av foreldrene og ungane. Ein kan ikkje skulde "reint" på verken den ene eller den andre.

Min har det strengare og blir tettare oppfølgd enn mange andre, men han hadde hatt godt av eit slikt opphald:)

hehe.. syns eg høyrer han eleven din, ElisabethW:)

Skrevet

Jaja, bare "blame it all on the parents"

Erghhh, slik provoserer meg ihvertfall.:o((

Skrevet

Jeg har ikke sett det omtalte programmet, men jeg vil gjerne si noe likavel..

Foreldrene lærer barna hva som er lov og ikke lov. Hvilke normer og regler som gjelder, og hvordan man bør oppføre seg mot andre. Barn har forskjellig personlighet, ja, det har de, noen er "vanskeligere" enn andre, men de aller fleste lærer hvordan de skal oppføre seg av foreldrene.

Så, det er ofte foreldrene sin "feil". I større eller mindre grad.

Skrevet

Men herregud som den mora plukka på jenta da. Synst synd på jenta eg. Ikkje rart at ho tilter viss mora plukker sånn på ho kvar dag. Ho virka frustrert og usikker stakkar.

Etter min meining er det foreldrene som skulle hatt seg eit skikkeleg oppdragelseskurs -helst leeeenge før det har gått så langt.

Skrevet

"sukk" :o(

Jeg kan være enig i at i noen tilfeller kommer barn med store problemr fra familier med dårlige foreldre egenskaper.

MEN;

Like ofte kommr de fra helt vanlige normale familier som ikke vet sin arme råd hvorfor eller hva de skal gjøre for å snu beteende mønstret.

Jeg er ei slik mor. jeg har en sønn med problemer,og jeg har brukt utallige timer med å rannsake meg selv og skydfølelser er noe jeg blitt godt kjent med. Men det er IKKE min skyld. Jeg har gode verdier, og jeg har vært nøye med å formidle solide og gose verdier videre til mine barn. Jeg har vært rettferdig, og konskvent og gitt mine barn masse kjærlighet og positiv oppmerksomhet. men jeg har også vært streng og konskvent i min oppdragelse.

Jeg har også ei datter som er på vei rett inn i tenårene og hun er helt annerledes. Hun har ikke den samme uroen og oppdagerlysten i kroppen sin. Hun er mer trygg i seg selv og søker ikke den samme spenningen som sin bror. Allikevel har de den samme oppraglesen???

Hvis det er foreldrenes feil burde vel alle ungene bli likense??

Mine barn er gode vesener og de er snille og gode. Men en av de har tråkket feil. Det kan skje hvem som helst av oss at barnen utforsker mer en de har godt av.

Jeg sier ikke at det ikke i mane fall er dårlig oppdragelse, Men jeg synes man skal være forsiktig med å generalisere og dra alle over en kam!!

Skrevet

Jeg skjønner hva du sier...

Men ingen barn blir født "drittunger" (eller?) De blir formet først og fremst av foreldre, og seff mye av samfunnet rundt. Ser mange av de i det aktuelle programmet anttagelig har rotet seg bort i "feil" venner og drikke og narkotika. DET utgjør seff mye....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...