Mammie88 Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 gravid uten for livmoren ? kan det gi smerter ??
saga1 Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Hei. Jeg har vært gravid utenfor livmor. Det gir smerter. Det er bare et spørsmål om når smertene kommer. Jeg fikk smerter i 5+5. Noen får ikke smerter før i uke 8, men da kan det også være fare for at eggleder kan sprekke. (De fleste ligger i eggleder) Hvis du er gravid utenfor livmor, eller har mistanke om det skal du undersøkes av lege. Smertene sitter somregel bare på den ene siden, og gravidites testen er positiv. Det kan hende at den blir senere positiv enn ved vanlig graviditet... Jeg fikk sjokk når de fant en postitiv test på legevakta, jeg hadde testet, siden jeg hadde symptomer på å være gravid. Men ga opp da jeg fortsatt ikke var gravid i 5+1. Har du smerter og har kommet til uke 5 eller 6 ta kontakt med legevakta. Jeg hadde også små spotting eller blødninger hver dag fra jeg skulle hatt mensen... Lykke til. Håper spiren sitter på rett plass. Det gjorde den etter 2 pp. Nå er jeg 10 uker på vei, og denne gang har jeg sett på UL at den er på rett plass....
Mammie88 Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2008 Har smerter i ene siden...litt støl/ stikkende... er 4+4..har hatt smertene siden i går...Blør som om jeg hadde mensen...Men hva gjør man om den er utenofrliv mor?? Blir det utskraping da?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Hei! Jeg hadde xu sist gang jeg var gravid og de smertene var ikke bare litt stikking over eggstokken, men kraftige smerter som bredte seg nedover til nederst i magen (over blæren). Det var så ille at jeg ikke klarte gå på do(verken tisse eller annet) og svimte av flere ganger. "Heldigvis" døde fosteret mitt da jeg var i uke 9 og sank ned og kom ut, men måtte på utskrapning fordet. Ofte når man har xu så tester man positivt sent, rundt 5-6 uke og har småblødninger eller som du sier akkurat som mensen. Men hvordan er menssmertene dine til vanlig da? Noen bruker å ha vondt over eggstokkene da og :-( Veldig vanskelig å vite om du har xu, men du burde absolutt dra til lege å få tatt hcg test for å se om fosteret vokser! Jeg håper virkelig ikke at du har svangerskap utenfor livmoren!!! Lykke til så mye og jeg håper det kommer til å gå bra med deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå