Gå til innhold

uhm.. ekkelt :s ikke for "sarte" sjeler,hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

det murrer veldig nedentil og har hatt økt utflod , såpass at jeg må ty til truseinnlegg men det værste er at det renner jo i ett sett slik at truseinnlegget blir "tungt" .. det er vel ikke fostervann som renner ut? får vel ta en tlf til føden her i kr.sand tror jeg?? var på kontroll til jm på mandag og alt så OK ut der men nå føles det ut som hele underlivet skal dette ut ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter det anerledes enn utflod? Man kan vel ofte lukte fostervannslekkasje?

Skrevet

Ring føden asap. Det kan godt være fostervann...Hvor langt er du på vei?

Skrevet

jeg er snart i uke 33 ...... jeg vil ikke føde SÅÅÅ tidlig :( det lukter ingenting heller....sukk......vil ha sambo her nååå :|

Skrevet

Sånn var det når jeg lakk fostervann hvertfall.Føltes som en mellomting mellom utflog og at jeg tisset på meg,men kunne ikke stoppe det.Det sev litt og litt .

Skrevet

Drit i samboeren din, og ring føden=) De er der for deg!

Skrevet

han er 4 1/2 time unna .. hva skjer om det er fostervann som lekker? de kan vel ikke stoppe det?

Skrevet

trykket litt fort..

jeg vil jo gjerne ha han her hvis det ender opp med at jeg blir lagt inn.. men planen er jo at jeg skal føde på sykehus "hjemme" (bor ved stavanger) og nå er jeg i kristiansand hos foreldrene mine. planen er at han ikke skal komme før mandagen!

Skrevet

Det er ikke sikkert at det er det, og det er ikke sikkert at du blir lagt inne. Men det koster deg ingenting å ta en telefon. Det kan jo være skadelig for barnet. Ring og hør med de iallefall, og gjør det nå så du får ro i sjelen=)

Skrevet

Min første fødsel starta med lekkasje, og eg kjente ikkje noke lukt. Eg berre liksom tissa littegrann på meg heile tida. Tenkte det var rart at eg ikkje klarte å holde meg....

Trur du skal ta tlf til føden, ja. Det er litt tidlig i veke 33.... Sjølv om det går bra, har ei venninne som fekk i veke 33, og det var ein stor fin gut:)

Skrevet

Var slik fostervannet mitt gikk i hvertfall, gikk rundt med nattbind til slutt fordi jeg ble våt hver gang jeg beveget på meg.

Ringte føden og fikk beskjed om å komme inn til en sjekk.

De sjekket meg og tok en test og sa at det ikke var fostervann, testen skulle være 99,9% sikker.

Dro hjem og merket ikke noe mer til det dagen etter.

men på kvelden startet fødselen, og jordmor lurte på når det var vannet mitt hadde gått for det var ikke noe særlig igjen der, så det viste seg at de hadde tatt feil, og på grunn av at jeg ikke fikk oppfølging, fikk jeg infeksjon og feber mens jeg lå og fødte:(

Ei venninne av meg fikk pramture rier med tvillinger, fikk stoppet dem og var sengeliggende i noen uker, så begynte hun å lekke fostervann, men de gjorde ikke noe annet enn å be henne holde seg i sengen.

Kroppen produserer mer fostervann, så man går heldigvis aldri helt tom, da hadde det i så tilfelle ikke vært lett å presse ungen ut:)

Ring føden, få dem til å sjekke deg, går sikkert helt fint, men om du skulle lekke litt er det greit å få oppfølging så du slipper å få en infeksjon.

Skrevet

Høres akkurat ut som meg de siste par mnd før jeg fødte nå sist...hadde vonde murringer og kynnere i en evighet...masse utflod, som jeg trodde var fostervann - men det var det ikke. Luktet ikke noe hos meg. Jeg hadde stikkende smerter i lysken og det kjentes ut som om hele babyen skulle falle ut...alt gikk fint med meg og hun kom tre dager over termin. Ville tatt meg en tlf til føden i tilfelle. jeg - bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite...

Skrevet

Det skjedde med søsteren min tidligere i svangerskapet, hun måtte ligge helt stille en periode frem til kroppen hadde opparbeidet seg fostervann igjen.

Det gikk forøvrig veldig bra med henne og barnet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...