Sommer & sol:-) Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 vet det kan endre seg opptil rundt 3 år.. men lillegutt bruker venstrehånda myye,gir jeg han en tegneblyant,tar han den med høyre,men flytter den over til venstre... gaffelen/skjea kan han spise m høyre,kløner fælt,så han holder den bare stort sett og spiser med hånda,(venstre) hvordan har deres barn vært?
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Eldstegutten min er venstrehendt og det har vi sett fra før han var 1 år. Minsten er 14 mnd nå, og bruker fremdeles begge mye (men jeg tror han bruker høyre mest)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 småen bruker begge mye. han er 16 måneder. men jeg ser en tedens til at han bruker venstere mer en høyere. vi har masse venstrehendte i familien og jeg er selv vensterehendt. håper litt at han er det :-)
Sommer & sol:-) Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2008 er jo ingen krise om han er det...:-) vi har ingen venstrehendte i familien... virker og på han at det er lettere å bruke venstre hånda,som v spising.. virker som han kløner mer v å bruke høyrehånda,(v mat) men han har jo ikke spist såå lenge alene da,må jo øve seg litt..hihi..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 også er det forsjellig hva man bruker hendene til. jeg spiser med høyere og skriver med venstere. så man kan være blanding. men din er jo stor nok til og "tegne" gi han en pen/tusj og la han tegne. min er 16 måneder og tegner med stor iver. og jeg vet han bruker samme hånd. men nå husker jeg ikke om det er H eller V. det eneste som er "problemet" er at når man skriver med venstere så legger man hånden oppi deg man har tegnet/skrevet så man får sværte på seg og drar det man har skrevet utover. i tillegg får man en annen saks en andre på skolen og noen må ha venstre hent kølle når de skal spille innebændi eller gitar
Sommer & sol:-) Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2008 hmm,nå skjønte jeg ikke helt hva du mente.. han får tegne han...
Tommage♀♂ Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Frøna er 2 år og snart 4 mnd, og har brukt venstre hele tiden. Nå er hun så stor at vi har slått oss til ro med at hun er venstrehendt. Slo oss egentlig til roi med det for et år siden, ettersom hun omtrent ikke har brukt høyre i det hele tatt
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 mente bare at om han var veldig venstere hendt eller høyerehendt så kom det tydlig fram når han tegnet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå