Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 hei. Lurer litt på om dere som nå kjenner reglemessig liv hver dag, er det like mye hver dag eller har dere rolige dager også? Er nå i uke 21 og har kjent liv i et par uker og for to dager siden utenpå også Men i dag ingenting, mulig litt på morningen når jeg holdt på å våkne, men er ikke sikker. Er dette normalt? Er sikkert litt hysterisk, men har gjort det mest i kveld for å få litt respons, men det er helt stille. Og da kommer småpanikken....Må legge til at vi har slitt for å bli gravide og har ma bak meg som nok gjør meg ekstra nervøs. Og jeg er 2 gangs, men 7 år siden sist:) Og når dere har kjent det utvendig, kjenner dere det å hver dag? Håper flere kan ta seg tid til å svare meg
Vertigo Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Jeg er også i uke 21, har ennå ikke kjent noe utvendig. Men tror ikke det er lenge igjen Her er det i alle fall veldig forskjellig fra dag til dag hvor mye jeg kjenner. Noen dager veldig lite, andre dager titt og ofte. Men det som bruker å være regelmessig er at jeg kjenner litt når jeg ligger med de to jeg har fra før på kvelden. Men om du ikke kjenner noe i løpet av kvelden eller i morgen tidlig, kan du jo be om å få komme en tur innom legevakten for en doppler - bare sånn for å være sikker. Ikke godt å gå slik...
Mitt 2 barn Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Det varierer litt på aktiviteten, men jeg kjenner liv hver dag. Er i uke 23. Prøv å spis noe sjokolade eller drikk brus, eller noe annet søtt. Da får du opp blodsukkeret og barnet pleier å bli mer livlig. Fikk dette rådet av jordmor med mitt første barn. Da hadde heller dager der jeg måtte tenke meg godt om "Har jeg kjent noen spark i dag?!" Må si meg enig med pers. over. Kjenner du ikke noe i løpet av kvelden/ morgendagen, kontakt legen.
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 har hørt at det først er etter uke 22 du skal kjenne liv hver dag, men vet ikke om det er regelmessig da heller.. men en gang iløpet av dagen iallfall.. kjente liv første gang i uke 18 og er nå i uke 20. har kjent hver dag siden første gang, men 3-4 av dagene har det vært veldig lite, noen få dult mens jeg spiste frokost osv. mens de siste dagene hele 20 minutter med romstering der nede.. så tror det er veldig forskjellig.. du har nok ingen grunn til bekymring kommer litt mer regelmessig etterhvert!
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Ifølge "Tell Trivselen"-kampanjen er det først mellom uke 26 og uke 28 en _skal_ kunne kjenne liv hver dag. Jeg er snart 23 uker på vei, og jeg kjenner sjelden liv. Sikkert ikke annenhver dag engang... Jeg har foranliggende morkake som tar den verste støyten, og uroer meg derfor ikke. Husk at babyen fortsatt er så liten at den ikke alltid vil være kontakt med de fremre og øvre veggene i livmoren din, og det er kun da du kjenner sparkene. Men såklart; hvis du er bekymret så kan du dra til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå