Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Står nå mellom: August = "en som æres" Felix = "lykkelig" Bendikt = "velsignet" Benjamin = "lykkens sønn" Som dere sikkert skjønner er navnets betydning også viktig for oss. Hvilket ville dere valgt, hvis dere måtte velge et? Gjerne ranger og kommenter!
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 August, sterkt og flott navn med fin betydning. Benjamin har kanskje aller finest betydning, men liker ikke navnet, litt pinglenavn. Og det er vel ytterst få som tenker på betydning. Bendikt liker jeg ikke, og hadde ikke spesielt fin betydning synes jeg. Felix er og blir et hundenavn, i så fall utrolig pinglete på en voksen mann. Ville gått for August..
prebs Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 1.August- sterkt og flott navn 2.Bendik-uten t. Et koselig navn 3.Benjamin-sjarmerende 4.Felix- eneste jeg ikke liker, selv om det har fin betydning
Koseklompen Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Ville valgt Bendikt (men ta bort t...så det blir Bendik)..det betyr det samme
<3 lykkeliten <3 Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Jeg ville valgt August. Et fantastisk fint navn. Stødig og varmt.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Bejamin eller Bendik. jeg er også en av de som syntes betydning er viktig
Vannmann35 Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Felix er da vel ikke noe hundenavn... For de av dere som så dokumentaren om Ole Bull i går og i dag, så het sønnen hans Ole Felix (født 1837) - så det er et gammelt navn, om enn ikke veldig vanlig i Norge. Mine topp 3: 1. Benjamin - vakkert 2. August - stilig og klassisk 3. Felix - tøft
Jannamor Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Benjamin og eller August de to andre er ikke min smak. mens Benjamin og August er store alternativer for oss føler at August funker bedre som et andrenavn da...
Gulp Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Alle hadde jo fine betydninger da. 1. Benjamin 2. Bendik uten t, hvis det har samme betydning 3. August 4. Felix - liker det egentlig ikke.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå