ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Jenta mi på 2 år begynte med feber natt til søndag. Har hatt alt fra 39,7 til 38,2. I dag har hun vært feberfri- 37,8 i kveld.I går begynte hun med utslett i hodet og bak ørene og en flekk på kjønnsleppa. Det er ikke vablete eller nuppete,men sitter slett i huden og klør ikke. Nå er det helt tett i tett, lyserødt på farge. Nedentil, dvs på kjønnsleppene og rundt endetarmsåpningen ser det mer hissig rødt ut. Var på legevakten i dag, siden utslettet hadde bredt seg utover hele overkroppen-både foran og bak. Hun hadde CRP på 20, så han mente det var virus. Men hun var også rød i ørene. Han mente det ikke var skarlagensfeber. Han nevnte 3-dagersfeber, men jeg mener hun har hatt det før. Hva kan det være egentlig?
Verdens tøffeste mamma Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Jenta mi fikk noe lignende for noen dager siden. Begynte med prikkene her da.. Plutselig en dag hadde hun prikker på magen og ryggen. Spredte seg etter hvert til armer, bein og hals+ litt i ansiktet. Så kom feberen. Var ikke så veldig høy. 38,7 på det høyeste. Vi var også på legevakten og da sa han dette var typisk virus-utslett.. Aldri høtrt om det før, men dagen etter begynte prikkene og blekne og nå er de nesten borte. Ble oppdaget for første gang torsdag forrige uke.. Hun hadde ingenting i rompa og på kjønnsleppene da! :-) Er ikke kjekt når de små er syke og i hvert fall ikke når en ikk evet sikkert hva det er. Håper det er som legen din sa-virus og at det går fort over!! :-) God-bedring!! :-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2008 Takk Ja, det er jo så mye rart de kan få... Hørtes ut som jenta di hadde det omvendt med feberen først. Det tror jeg er typisk for meslinger...
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 har hun hatt 4 barnesykdom? mini hadde noe som virket som det.. feber i 3-4 dager, og så utslett på hele magen.. ikke nuppete eller klødde eller noe, bare sånn som du sier, rosa utslett liksom, helt glatt... kunne jo høres litt sånn ut?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2008 Tredagersfeber er det samme som 4.barnesykd., og det tror jeg nemlig hun har hatt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå