Gjest Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Og det er at jeg muligens på et eller annet tidspunkt må forholde meg til en svigerdatter som skal detaljstyre alle sine omgivelser - selv når hun ikke er tilstede... Gud forby at besteforeldre og barnebarn får kose seg uten av MOR passer på ;-O
prekæs Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Vel. For mine gutter er ingen bra nok og det kommer jeg til å bruke mye tid på å fortelle mine svigerdøtre.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 He he, ja det vil jeg tro... Har en følelse av at jeg kommer til å slite som svigermor. Håper gutta har god smak - he he.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Signerer deg, prekæs, skal mye til for å finne en perfekt dame til den vakre prinsen her i gården.. :-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Finnes brødrepar der begge er homo, så det er bare å håpe!
prekæs Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Du sier noe. Tenk om de kommer hjem med noe bingoblondt:) Fortrenger nå...
Sånn kan det gå Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Ja, du sier noe. Selv kan jeg komme til å ha 6 svigerdøtre som sitter på DIB og klager på sin fæle svigermor. *ler*
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Ha ha, skrekk og gru! *Nyter småbarnstiden for harde livet*
prekæs Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Ikke sant. Da holder jeg mens du slår og omvent:)
*Udon'tKnowMe* Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 åh, guri.. det har jeg ikke tenkt på en gang.. Jeg var jo en skikkelig slitsom svigerdatter, tenk om mine kommende også er det? nei nei nei..
Sjefsmegga Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 hehe...jeg er rimelig avslappa i forhold til min svigermor. Hun har jo oppdratt to fornuftige unger så derfor overlater jeg gladlig mine små i hennes varetekt når hun måte ønske å "låne" dem, kjekt for dem å kose seg uten å meg hengene over hodet hele tida... Så du får håpe du får en like avslappa svigerdatter som jeg er...på det området i hvertfall ;-)))))
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. mars 2008 #14 Skrevet 20. mars 2008 Derfor har jeg bygd leilighet i underetasjen her, pilten skal flytte ned dit når han blir stor, så kan jeg sitte med elektropistolen min i kjøkkenvinduet og være kritisk:-p
Northernlights Skrevet 20. mars 2008 #15 Skrevet 20. mars 2008 ...trodde du skulle snakke om tissinga utenfor dassen... ;o)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #16 Skrevet 20. mars 2008 Er vel heller merkelig å tro man styrer alt over barnets liv, men samtidig kreve at besteforeldre stiller opp, da. Tror neppe det er så mange sære mennesker der ute som oppfører seg på den måten som de fremstiller seg på dib ang. akkurat der der. Isåfall har jeg ikke fått det med meg IRL.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #17 Skrevet 20. mars 2008 He he, ja det er jo et annet problem ;-) Dette innlegget var litt inspirert av et annet om barnevakter...
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #18 Skrevet 20. mars 2008 uff, har tenkt en del på det selv. Glad for at minsten er begeistret for sminke og går bedre i pumps enn sin mor:) Lurer på om det er slik svigers oppfatter meg. Kanskje mer med første enn med andre... Vi er så forskjellige når det kommer til barneoppdragelse, og jeg står vel igrunnen midt mellom min mann og svigers.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #19 Skrevet 20. mars 2008 Ja... Men samtidig ville det kanskje vært enda verre å få en sånn slabbedask som man hører om her inne som svigersønn? ;-)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #20 Skrevet 20. mars 2008 får angst bare av tanken. Tenk om min datter skulle finne en mann som ikke tar sin del av hjemmarbeidet og ikke gidder å jobbe for familien sin. Godt poeng:)
Duracellgirl*prøver* Skrevet 20. mars 2008 #21 Skrevet 20. mars 2008 Skjønner at dette innlegget kommer etter diskusjonen om barnevakt... Vi har våre "regler"for oppdragelse av ungene våre. Eldstemann er 3 år og først nå synes jeg det er greit at besteforedre gjør ting på sin egen måte (til en viss grad selvølgelig) fordi nå kan han skille mellom hvordan vi har det hjemme og hvordan det er hos besteforeldrene. men for minsten på 7 mnd gjelder mat og leggetider etter vårt syn. Og det respekterer de og synes det er bra vi har så gode rutiner på barna våre,noe vi mener gjør at de sover godt om natten. Er ikke så mye som skal til for en baby med faste rutiner før det blir mye kluss med leggingen og man sliter da gjerne i flere dager etterpå for å komme inn i rutinene igjen. Så derfor blir jeg er dårlig svigermor?? tror ikke det jeg da;)
Sånn kan det gå Skrevet 20. mars 2008 #22 Skrevet 20. mars 2008 "Så derfor blir jeg er dårlig svigermor?? tror ikke det jeg da;)" Tror du har misforstått poenget i tråden her. Saken er at mange av oss som regner med å få svigerdøtre ikke ønsker oss den typen som skal styre alt i forhold til barna. Når vi blir besteforeldre ønsker vi å kunne ha et avslappet forhold til barnebarna uten å følge foreldrenes regler til punkt og prikke når vi passer barnebarna.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 20. mars 2008 #23 Skrevet 20. mars 2008 Ja.. men for min del håper jeg da inderlig at mine barn og deres damer vil ha sine egne rutiner for sine barn og det ville jeg respektert 100%. Men folk er ulike og det som føles rett for oss kan føles fei for andre og omvendt. ha en flott kveld videre damer, tid for å finne senga her;)
prekæs Skrevet 20. mars 2008 #24 Skrevet 20. mars 2008 Selv om jeg er gammel så husker jeg godt gleden ved å komme til mormor. Jeg ble skjemt bort noe så til de grader. Hun la seg med meg og sang og fortalte historier og tenkte aldri på leggetider. Jeg sovnet alltid i armkroken og hun lagde mat hun visste jeg satte pris på. Likevel. Var aldri noe problem hjemme. Der fulgte jeg mine foreldres regler. Hadde barnepike til minsten om tirsdag. Gidder ikke nevne med ett ord hvordan de skal behandle sønnen min. De har vett og ønsker de å kose seg med og glede seg over barnebarnet sitt, den sjeldne gangen han er der, så er det greit for meg. Hva er det egentlig jeg vil oppnå ved å stille krav? Vise at jeg har blitt stor, muligens. Og det trenger jeg ikke lenger. De ber forresten pent om å få ha han.
Odd Molly Skrevet 20. mars 2008 #25 Skrevet 20. mars 2008 Grøsser med tanke på at jeg som farmor må stå skolerett fordi jeg legger barnebarnet 30 min for sent, eller gir et glass saft til middagen... Husker hvor vidunderlig deilig det var å overnatte hos besteforeldrene da jeg var barn. Husker bestefar som kunne fortelle de mest fantastiske historier leeeeenge etter leggetid, eller at vi alltid fikk en sjokolade av mormor når vi gikk ut med søppla. Vi har sjeldent barnevakt, men legger meg ikke oppi besteforeldrenes avgjørelser. Tror på mange måter at en del med ekstremt kontrollbehov har dårlig selvtillit og er usikker på seg selv. Blir litt som å bruke barna i en maktkamp. Å nei jeg mener ikke det er dumt å fortelle besteforeldre om rutinene man har hjemme, men å bli sur hvis de ikke blir fulgt til punkt å prikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå