2 små orkaner Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Er det et "krav" at man har høyt blodtrykk når man har svangerskapsforgiftning? Har høyere blodtrykk nå enn tidligere, men legen mente det var pga min anemi (120/85 etter 10 min i ro -134/89 før hvile). Har de andre tegn på svangerskapsforgiftning: smerter i øverste høyre side, svimmelhet, kvalme og litt proteiner i urinen. Lurer på om symptomene kan ha andre årsaker eller om jeg må kalle barnevakten hjem fra påskefjellet og dra på sykehuset.... Takk for input
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 jeg ville hvertfall tatt en tlf til legevalten først..
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Jeg hadde SF sist svangerskap.. Jeg hadde 111/80 eller noe ikke rundt der (altså lavere en ditt) og ble sendt direkte på føden av jordmor. Hadde tegn som hevelser, vektøkning (kraftig) hodeverk, svimling + protein i urinen. Dra til sjekk på føden, ikke ta deg bryet med og sitte flere timer og vente hos legevakta.. Man skal ikke spøke med SF, ring hvertfall føden og forklar for dem og si du er bekymra, så forteller dem deg hva du skal gjøre.. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 her jeg bor må en ringe legevakten nå på denne tiden av døgnet før en kan snakke med legen..men kanskje der dere bor kan dere ringe direkte til legen?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Bor i tr.heim jeg da, og her er det direkte til føden når man er over et vist antall uker etter slik jeg har forstått, og mitt inntrykk her er at man får MYE bedre hjelp på føden en hos legevakta.. Men er muligsom du sier at det er forskjellig fra plass til plass.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 aha..ja nå forstår jeg..har aldri komt på at en kan ringe direkte til føden hvis d er noe..men d hørtes nå bedre ut d da..enn å bruke tiden pp å ringe til legevakten,der en må gå gjennom flere ledd å venting før en får time til legen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå