Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Er på ferie hos svigers, og i går satt de barnevakt mens vi var avgårde. Mini har leggetid kl 19, noe jeg ga beskjed om. I dag sa svigerfar at mini hadde blitt lagt kl 19, men at han "måtte" ta han opp etter en liten stund, fordi han var så blid.... Jeg sa til han at han IKKE skulle taes opp av den grunn, men fikk kontant til svar "jeg sier deg bare en ting, at det var vi som var barnevakt, og da bestemte vi"..... Er det sånn??
Snuppa! Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Ja,er til tider sånn her også. Men prøver å ikke bry meg om det. Blir ikke noe trøbbel av at barnevakten gjør det en sjelden gang når barnet sover der. Rekker ikke å få en uvane av det med tuppa her ihvertfall.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Vi har ingen slaviske rutiner. Legger seg somregel 19 når hun er hjemme. Men er hun på besøk hos besteforeldrene så bestemmer snuppa og besteforeldrene. Kommer hjem munter og blid hver gang hun har vært hos begge parrene legger seg ved 19 tiden uansett.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Det er ikke farlig en skjelden gang at de er oppe lengere, men jeg mener uannsett det er foreldrene som bestemmer. Foreldrene mine har hatt sønnen vår i over en uke nå og guttungen har vært i seng ca 19-19.30 hver kveld når han er hos de.
Sjokoladekaka Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Det blir nok litt utanfor rutinene, med barnevakt:) Er ikkje alltid like enkelt å gjere alt nøyaktig slik foredrene gjer det. Men det vanlege er vel å prøve å halde dei rutinene som foreldrene har. Dette fordi det er best for ungen i det lange løp:) MEN det er foreldrene som bestemmer over ungen, dei kan ikkje gjere akkurat som dei vil! Eg syns heller dei berre kunne hatt ungen oppe litt lenger(1/2time eller så), i staden for å først legge, SÅ ta opp igjen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Det er på en måte greit at han tok han opp, han la seg jo igjen med etter en liten stund, men føler de undergraver min autoritet når de kommer med sånne utsagn... JA, jeg er prega av og være plassert nederst på lista over de som har noe de sku sagt over barna, kjeder meg, og har hjemlengsel!! hehe
freebird Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Enig med Snuppa!mamman til lillesnupp, om dere har gode rutiner i hverdagen så er det ikke krise om besteforeldre gjør litt om på det. Men jeg skjønner alikevel veldig godt irritasjonen din, jeg hadde tenkt det samme selv men ikke sagt noe fordi det ikke spiller noen stor rolle. ;o)
meg & to små vampyrer Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 Om det hadde gjentatt seg og de passer ofte hadde jeg tatt diskusjonen. Men de bor jo langt unna og dere ser de kanskje ikke så ofte? Da ville jeg latt det fare:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Hepp! Jada, i know.... men det irriterer meg sikkert pga måten det ble tatt opp på.....
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Nei, slik er det iallefall ikke her. Om jeg ikke kan stole på at barnevakten kan følge enkle instruksjoner klarer jeg heller ikke å slappe av. Og hva er vitsen med å la noen, som ikke respekterer min manns og mine beslutninger, ta vare på det mest dyrbare vi har?
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 Enig med han. Skulle barnet ligge der blid og våken når besteforeldrene ville kose med han? Syns det virker som endel er rimelig bortskjemt... Hvis ungene ikke tåler litt omrokkering i rutinen er de kanskje litt små til å ha barnevakt..?
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mars 2008 #14 Skrevet 20. mars 2008 Ja, jeg legger han selv om han er blid jeg. Samme med eldste. Skal jeg la ho sitte oppe lenge fordi ho er blid? Du trenger ikke være så krass i svara dine, Spetakkel. Jeg spurte bare om en mening.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #15 Skrevet 20. mars 2008 Er jeg krass? Javel... Kanskje du er litt vel nærtagende? Svarte bare jeg. Jeg syns bare det er rimelig usympatisk å takke barnevaken med klaging og syting.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #16 Skrevet 20. mars 2008 Barnevakten bestemmer. Det sier jeg til alle. Jeg forteller hvilke rutiner hun har, så har de et utgangpunkt. Bla oldeforeldrene har mest nytte av å holde rutinene (ihvertfall på dagtid, ellers blir hun grinete) Utover det styrer barnevakten selv, jeg vil jo gjerne beholde de barnevaktene jeg har og sender henne ingensteds om jeg ikke er trygg på at de vil hennes beste og at de alle kommer til å kose seg masse. Dersom det betyr sen legging eller middag på et annet tidspunkt enn vanlig eller en ekstra sjokoaldebit, så får det heller være:)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #17 Skrevet 20. mars 2008 Barnevakten - i alle fall når det er besteforeldrene. Ungene lærer seg fort forskjell på reglene til mamma og pappa, kontra reglene til besteforeldre =)
Gjest 2barnsmor:) Skrevet 20. mars 2008 #18 Skrevet 20. mars 2008 FORELDRENE BESTEMMER. I tilfellet ditt så sa du jo ifra at banet ikke skul opp, men svigerfar gjorde det alikevell.. Da respekterer han deg ikke. jeg hadde ikke godtatt det. Sønnn min legger seg 19, uansett. om hen er oppe lenger så blir han sur og grinete dagen etter. han sover ikke lenger selv om han er oppe lenger. Å hvis han blir lagt senere enn 19 så klarer han ikke vente til 12 med å legge seg.. Da blir rutinene ødlagt for ett par dager. Slik er det iallefall hos oss.
Scorpiogi Skrevet 20. mars 2008 #19 Skrevet 20. mars 2008 Foreldrene bestemmer vel over sine egne unger mener jeg. Definitivt. Heldigvis skjønner mine foreldre dette. Men småirriterende når barnevakter gjør noe, som resulterer i at ungen våkner kl 1 på natta og holder det gående, f.eks... Dette skjedde hos oss en gang. andre bestemoren la han 1,5 timer før tiden, resultatet ble våkenatt...
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #20 Skrevet 20. mars 2008 Noe sier meg at folk som ikke får godt betalt fort blir lei av å sitte barnevakt hos dere...
Fire småtroll Skrevet 20. mars 2008 #21 Skrevet 20. mars 2008 Dette hadde jeg overhodet ikke tatt meg nær av eller brydd meg om... Hadde jeg vært så heldig å ha barnevakt ville jeg fortalt når ungen pleier å legge seg, også hadde jeg latt de styre på som de ville. Tror ikke ungen tar skade av litt ekstra kos med noen besteforeldre av og til, snarere tvert imot, sikker på at ungen hadde det helt topp. Sånt som skaper koselige bånd mellom besteforeldre og barnebarn, og derfor unger flest elsker å være hos besteforeldrene og bli skjemt bort litt av og til.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #22 Skrevet 20. mars 2008 Er det så farlig da? Det er mye viktigere med kos mellom barn og besteforeldre enn en og annen våkenatt. Vi må ikke være så firkanta! Hadde det vært snakk om hver kveld med "brudd på rutinene" så hadde det vært noe annet. Men en gang i ny og ne? Slapp av!
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. mars 2008 #23 Skrevet 20. mars 2008 Sånn er det vel de fleste steder når de sover borte... Med mindre dere har et barn som ikke takler endring av rutiner overhodet og det tar flere uker å komme i gjenge hadde jeg ikke brydd meg. Det er fordelen ved å være besteforeldre:o) De kan gå utenom rutiner og gi saft til middag:o) Hadde han vært trøtt og grinete hadde de nok lagt ham.. Men, skjønner jo at de vil kose lengre med en blid liten gutt de er så heldige å få kose seg med:o)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #24 Skrevet 20. mars 2008 Synes nok det er litt opp til barnevakten, ja, men når du har gitt en beskjed synes jeg de kan legge han da:-)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #25 Skrevet 20. mars 2008 En barnevakt, i alle fall jeg, prøver å gjøre akkurat som foreldrene ønsker. Jeg kan legge barnet litt senere enn foreldrene og gjerne uten alle soverutinene som foreldrene mener barnet ikke kan sove uten, men det sier jeg ikke noe om:) Min nevø måååååååå ha flere ting i rekkefølge, men har alltid sovnet hos oss uten. Har ikke tid til alt med fire barn under 5:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå