Gå til innhold

Hvilken pumpe har/skal du kjøpe? (u/t)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med 1.mann (som nå er 1år) kjøpte jeg en manuell brystpumpe men syntes det kun tok det overfladige melkeprodksjonen i brystene. fikk liksom ikke tømt de skikkelig fra gang tl gang, så det endte med at jeg la bort hele pumpa og brukte hendene mine og pumpet meg. pumpet direkte ned i slike fryseposer for morsmelk som jeg kjøpte på apoteket. fungerte veldig veldig bra, så kommer definitvit til å gjøre det samme denne gangen. så mitt tips er å ikke kjøpe pumpe i det hele tatt men bruke egne hender :-) er ikke uhygenisk man vasker seg jo før og etter ved vanlig brystpumpe bruk også, og det blir absolutt ikke noe søl og klis ved å bruke hendene. min erfaring ialefall :-)

Skrevet

også annengangs nå og signerer swoop77, kjøper ingen pumpe denne gang, ble kun brukt en gang sist, foretrakk håndmelking, mye mildere for brystene også, ble anbefalt det av jordmor også faktisk

Skrevet

har avent sin elektriske..

kunne aldri klart meg foruten sist gang...

så gjenstår det å se om jeg trenger den denne gangen også...

Skrevet

Jeg har nesten slitt ut to Avent håndpumper med mine to første barn, så jeg har tenkt å kjøpe min 3. nå snart!

Er kjempefornøyd med den!!!

Skrevet

kan jo svare selv også, kanskje....hehe

Jeg hadde en medela minielectric forrrige gang og tenkte på den medela pump in style advanced denne gangen. Endte opp med å fullpumpe meg og det er bare uaktuelt å stå å håndmelke over en pose 4-8 ganger i døgnet hvis det er der jeg ender opp denne gangen også. Selv om jeg ser at det kanskje fungerer fint for noen.

Likte prinsippet med at jeg kunne bruke både adapter og batteri slik at pumping midt på fjellet på langtur ikke var noe problem. Det medfølger jo både kjøle/varmebag og flasker til å ta begge på en gang med den jeg vil ha nå.

Skrevet

Medela Swing. Skal pumpe ekstra til mormelkbanken denne gangen også. Får låne en melke-maskin fra dem, men den er stor,klumpete og bråker mye.

Swing'en er liten og nett. Går lett i håndveska, eller tursekken... Den er stille, ikke like dyr og for meg som skal både amme og pumpe blir den perfekt.

Skulle jeg full-pumpet ville jeg nok godt for pump-in-style jeg også.

Skrevet

Jeg har kjøpt Medela Pump in style.

Skrevet

sist hadde jeg medela mini electric, syntes ikke den var så bra. Siden jeg nesten fullpumpet og regner med å gjøre det igjen har jeg invistert i medelia pump in style denne gangen.

Skrevet

må visst forandre svaret mitt jeg etter å ha lest hva de andre her har skrevet...er visst medela sin elektriske jeg også hadde..hehe..gådd litt i surr for meg... :)

håndpumpe kan sikkert være greit for enkelte,men selv pumpet jeg hver tredje time hele døgnet så kan love dere at det aldri hadde funket med en håndpumpe..

men hvert til sitt bruk..

var veldig greit å kunne lade den opp og for å ta den med meg hvis jeg skulle noen steder... :)

Skrevet

Har kjøpt Avent Isis IQ, en sånn elektrisk som pumper etter din egen rytme:-)

Skrevet

hvilken forskjell er det på den mini electric og pump in style da?

syntes minien tok litt vel lang tid samt at den bråket litt for mye...men alt er vel relativt vil jeg tro... heh.. :)

håper å slippe pumping ved hver ammeøkt denne gangen og,men får nå se...skulle egentlig bare hadd en tapp man kunne åpne opp slik at man fikk tømt seg på en to tre..hehe...

Skrevet

Signerer 'Tommelise' over her. Har slitt ut en Avent håndpumpe med hver av de 2 første, så jeg har kjøpt inn min 3. Avent håndpumpe. Er superfornøyd med denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...