Gå til innhold

Uff, dårlig samvidtighet!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste ukene har jeg spist så mye godteri!!! Er i uke 19. Hva skal jeg gjøre? I dag har jeg spist litt seigmenn, to stk kvikk lunsj og nesten en pose med french fries. Frokosten bestod av tre brødskiver med stekt egg, mmmm.......:)

Ikke akkurat sunt, noen som kan hjelpe meg med å ta meg sammen?

Frustrert!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann.

Dette er nok et vanlig fenomen, jeg gjør også dette.

Nå har jeg spist grandis til frokost (orker ikke lage noe mer) og sitter og ser på pakken med french fries, og jeg har tenkt å røre den også. Dette går i perioder, kan gå lang tid fra jeg spiser mye snop til jeg gjør det igjen. Jeg eravogtil så "stygg" med meg selv at jeg spiser meg med vilje kvalm, da skal jeg love deg at det går lenge til neste gang.. hehe.

Men jeg har også handlet inn apelsiner, epler, kiwi, pære, druer, litt vaniljekrem og skjærer opp dette og spiser..mmm....og kjøper ikke inn snop til vanlig, kun lørdag å påske, det som er til overs etter evt helg kaster jeg om det er startet på, om det er uåpnet kan jeg klare å la det ligge til neste helg!!

Jeg tror dette vil gi seg med deg og etterhvert, bare prøv å finne alternativer som passer deg=)

Lykke til, nå skal jeg kose meg med min ff uten dårlig samv=)

Skrevet

Jeg kunne selvfølgelig ha skrevet at du bør koke egget, ikke steke det. Grovt brød metter godt utover dagen, spis frukt når søthungeret setter inn osv osv osv. Men det bare det at det vet du like godt som jeg. Dårlig samvittighet bør du i allefall kvitte deg meg. Kos deg med det godteriet du faktisk spiser (en av fordelene med å bli voksen er at vi kan spise så mye godis vi vil, lol) Dette er hva som hjalp for meg. Jeg gav meg selv noe som jeg anså som en passende ukes rasjon med godis og coca cola (det beste jeg vet) også laget jeg denne reglen for meg selv; jeg kunne spise rasjonen når jeg ville i løpet av uken. Jeg kunne sette alt til livs med en gang eller jeg kunne posjonere det utover. På fyll fra kiosker og butikker var ikke lov. Når coca colan var slutt (og ja akkurat det var en sann pine for meg) ble det farris helt til neste mandag. Rasjonen kom nemlig mandag og ikke lørdag for at jeg håpet med det å strekke den litt lengere. Også ville jeg ikke ha vært for streng med meg selv. En sunn livsstil har å gjøre med litt flere ting en hvor mange seigmenn man stapper innpå. (Eller antall poser med pikekyss, lol)

Skrevet

Trøst deg med at det kommer sikkert ikke til å være sånn resten av sv.skapet;) Jeg hadde også en periode, sikkert rundt samme tid som deg og til uke 23-24 kanskje, der jeg gikk med konstant søthunger og spiste omtrent hele tiden. Istedenfor godteri spiste jeg kanskje brødskiver med nugatti osv(ikke alltid man har snop tilgjengelig..hehe..). Og jeg gikk også rundt med dårlig samvittighet den perioden..:/

Men nå, i uke 26, har jeg nesten ikke matlyst..F.eks hittil idag har jeg spist et rundtstykke til frokost, og sitter fortsatt og funderer på hva jeg har lyst på til middag..hehe..kommer ikke på noen ting!

Dessuten er det mellom uke 17 og uke 24 man går mest opp i vekt, sies det, og da er det jo naturlig at det er i den perioden man også spiser litt ekstra:) Kos deg du!! Selv om jeg skjønner åssen du har det..;)

Skrevet

jeg kan ikke hjelpe, men kan si at jeg sitter i samme båt.. hehe..

men tenker det er lov å kose seg med godis av og til hvis man er flink med maten ellers.. nå har vi kuttet ut det meste av hurtigmat og spiser masse grønnsaker og fisk.

kanskje det hjelper? hvis dere har sunne matmåltider føler du deg kanslje ikke så dårlig av å spise litt godis av og til :-)

Skrevet

Godt å høre at selv "friske" får dårlig samvittighet.. føler meg ikke så alene da.. jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år, og er inni en hard terapi for å komme ut av den onde sirkelen nå.. Ikke kaste opp, ikke veie meg konstant (skikkelig vanskelig når man har veide seg slik i mange år, vekta har på en måte vært min måte å kontrollere livet på.. Nå har jeg ikke tilgang til vekt.. Er beintøft.. Føler jeg eser ut hver dag....) Dette er nok vanskelig å fortså for folk som ikke har opplevd det selv... Men sliet veldi med å spise snop osv.. "nei" mat generellt.. Føler jeg eser ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...