Gå til innhold

Noen eiendomsmeglere eller jurister her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kan hjelpe meg med hva dette egentlig innebærer?

Vi har av diverse årsaker sagt opp megleren vår, og lurer da litt på dette med hennes krav om provisjon hvis vi skulle selge til noen som tidligere har vist interesse for huset.

"2) Oppdragstakeren har også krav på vederlag dersom handel er kommet i stand innen tre måneder etter at oppdragstiden er ute med noen

1. som oppdragstakeren har forhandlet med i oppdragstiden, eller

2. som etter forespørsel har fått opplysninger om eiendommen fra oppdragstakeren i oppdragstiden. "

Hva ligger i ordene "forhandlet med" og "etter forspørsel"? I hvilke tilfeller kan hun eventuelt kreve provisjon? Og kan hun da kreve den provisjonen som er avtalt i den kontraketn vi hadde? Har lett litt i NOU 2006:1, men finner ikke så mye ut av det? Kan det virkelig være nok at noen har sett huset vårt på internett, med denne eiendomsmeglerens tilknytning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke jurist , men liker å synse... Jeg villespurt jeg. Og så kan dere jo gjøre en avtale med de nye kjøpere og formalisere det først etter 3 mnd?

Skrevet

Vi skal ha møte med ny megler tirsdag etter påske, så skal spørre han hva som ligger i denne lovteksten. Unner ikke den forrige megleren vår en krone... Er sikkert liten sannsynlighet for at det er noen som tidligere har vist interesse kjøper, men kjipt om det skulle bli sånn..

Skrevet

Det du spør om gjelder alle som har vært i kontakt med megler i løpet av denne tiden huset har vært markedsført under et meglerforetak. Du skal vite at 3 mnd er ganske "snilt". Hun har i så tilfelle krav på betaling i henhold til deres kontrakt/oppdrag.

Skrevet

Hmm... Kjiper'n.. Får satse på at vi får solgt huset til noen andre da..!

Skrevet

snilt og snilt, hun har gjort en drit dårlig jobb, så hun hadde vel knapt fortjent dekning av kost nadene sine...

Skrevet

Klag på henne et eller annet sted da:) Når jeg skrev snilt så mente jeg i den forstand at mange har minimum 6 mnd karantene. Håper dere får solgt snart jeg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...