Gå til innhold

Hvorfor får hun ikke mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg og kjæresten hennes prøver å bli gravid. Hun sluttet på p-pillen i juli og har fortsatt ikke blitt gravid.

Hun sier at hun nærmest kan stille klokken etter mensen, men nå skulle hun hatt på mandag. Fikk ikke mensen og ikke vondter, men negativ test. Jeg sa at jaja, da får hun ihvertfall mensen siden hun slutter å tenke på det. Men i går hadde hun fortsatt ikke fått mensen, eller hadde vondter, tok ny test som var negativ.

Noen som har en logisk forklaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Forsinket el, ergo er ikke mensen ventet helt enda

2) Stress, tenker mye på å bli gravid

3) Ikke helt stabil syklus etter pilleslutt

4) Gravid, men bruker lang tid på å produsere hcg.

Kan nevne for min del så var jeg 2 uker over før jeg fikk positiv test med yngste. Testet annenhver dag.

Skrevet

jeg har jo pille-syklus på 28 dager, over en mnd uten piller. man får visst litt ustabile sykluser etter pilleslutt... eg får hvertfall det..

Skrevet

har inegn logisk forklaring, men ar akkurat hatt det på samme måte selv. to uker uten mensen ( får dte også veldig presist), tok ne test, men den var negativ... så var jeg på fest ( siden testen var negativ) og da fikkjeg tydeligvis ordentlig til å ikke tenke på det, for dagen etetr kom hvertfall mensen på besøk. for min del, en lettelse, men får hennes del så får vi håpe hun er gravid , men at det bareer for tidlig til at det vises på en test?! eller noe sånt....

Skrevet

lenej: Hun sluttet på pillen i juli og har hatt helt presis mensen etter det.

Jeg håper også at hun er gravid, men siden hun har fått to negative tester tror jeg jo ikke det. Hun var veldig innstilt på at hun ikke var gravid etter første test, så vi trodde jo mensen skulle komme. Men fortsatt har den ikke kommet.

Hmmm.

Skrevet

Stress fordi de prøver nå.

Kluss i hormonene, kan komme nårsomhelst.

Skrevet

selv har jeg gått over 14 dager på overtid.. men fikk mensen.. skjønner ikke hvorfor for da var det over 1 år siden jeg slutta på pillen.. jeg trur det har noe med at dem stresser å.. min søster slet med å bli gravid for dem stressa sånn med det.. tok 5 år før hun ble gravid.. hun hadde gitt opp og gro til legen for å finne ut hva som var galt.. hun skulle begynne på hormonbehandlig men kom aldri så langt for hun ble gravid på egen hånd.. med nr to ble dem gravid med en gang siden hun ikke stresset med det.. be dem slappe av.. så håper vi at dem klarer det på egen hånd..

Skrevet

Ja jeg har sagt det til henne, men det er ikke så lett å la være å stresse:-)

Jeg sitter her med mine to liksom, og hun har jo SÅ lyst på baby.

Skulle ønske alle ble like lett gravid som meg, jeg blir gravid bare noen ser på meg omtrent:-/

Skrevet

siden dere er inne på dette med sykluser og sånnt. jeg tenker og funderer veldig for tiden pga:

har hatt 28 dagers syklus i 14 år. men nå etter fødselen av nr to (det er snart 10 mnd siden) har hele syklusen min gått i surrball. sluttet å amme for 5 mnd siden så er ikke pga amming. men nå har jeg vertfall ca 35 dager eller 5 uker mellom hver mens. får hetta hver gang.

etter fødsel nr 1 hadde jeg 28 dagers syklus med en gang ( fikk mensen igjen da hun var ca8 uker, og stabil syklus siden den gang- og da ammet jeg lenge, sånn til sammenligning)

har satt inn kobberspiral, men har aldri hørt om at den påvirker syklusen- er jo litt av poenget med ikke-hormonell prevnsjon

noen som kan gjøre meg klokere? sitter akkurat nå og lurer på hvor tanta mi har blitt av, er fem uker siden sist, men kjenner fremdeles ikke noe til hun (tanta)

så får jeg jo hetta igjen da, gravid?? MED spiral? ekke det farlig? og, har jo hørt at noen blir det... hva gjør man isåfall da?

Skrevet

Man kan ha ustabil syklus lenge etter avsluttet amming ifølge min lege. 6 måneder er hvertfall ikke uvanlig sa han. Jeg sluttet amming for 8 måneder siden og er fremdeles ustabil.

Skrevet

Jeg håååååper det, men er nok redd for at hun må bli skuffet denne gangen også.

Skrevet

Det er noen som opplever at det tar lang tid før mensen kommer tilbake etter p-pilleslutt.

Skrevet

He he, at folk ikke kan lese skikkelig før de svarer. Hovedinnlegger skriver jo at jenta det dreier seg om har hatt presis menstruasjon etter at hun sluttet på pillene..

Skrevet

Menstruasjonen kan allikevel plutselig klusse til, ved f.eks. stress.

Skrevet

Det har jeg vel ikke protestert på heller.

Skrevet

He he,nei, sant nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...