Gå til innhold

Hvor ofte ber dere om barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte får dere det, og er det bare når dere er invitert på noe spesielt?

Vi har kanskje barnevakt 4 ganger i året, og det er bare når vi skal noe spesielt. Har aldri barnevakt fordi vi har lyst til å ut og spise alene eller noe sånt.

Er det andre enn deres foreldre som sitter barnevakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun mine foreldre som barnevakt, og de spør vi om det er noe spesielt vi skal. Dvs hver 2-3mnd.

Skrevet

Vi har ikke familie i nærheten, men har jo barnevakt når vi har besøk. Ellers har vi barnevakt bare ved spesielle anledninger, ellers går vi mye ute hver for oss. Har seperate vennegjenger i tillegg til felles venner, så igrunnen plager det oss ikke.

Har barnevakt annenhver tirsdag. Vi bytter med naboen. Det er fra 20 00- 23 00, og da trener vi sammen eller går på kino.

Skrevet

Vi spør om barnevakt om vi skal på kino eller ut og spiste..

Eller om vi skal på foreldremøte i bhg og lignende..

Hender også at vi får spørsmål om mamma og pappa kan få ha han..

Er som regel mamma og pappa som passer han, men svigers stiller også gladelig opp!

Ellers har også tanta mi passa han noenganger..

Skrevet

har barnevakt når det er noe spesiellt, eller når vi bare vil gå ut å ta en bedre middag og sove lenge dagen derpå.

Skrevet

vi ber om det når vi trenger det. om vi skal bort, eller har planer.

men vi får barnevakt mer enn det..

som no.. bare fordi det var så fin sol, kom tante å onkel å henta mini. å dem mumla noe om dem sku kom å hente senga hans i kveld...

besteforeldrene hans passer mini MYE! samme med onkel-gudfar.

men han har enda et sett onkel å tante her, men dem er alltid så travel, så de har aldri passa mini, aldri tilbudt seg heller.. og et annet sett onkel å tante her, dem er i en merkelig sekt, så de kjenner vi ikke, og de får hvertfall ikke lov å passe mini!!

mamma å pappa bor 2 timer unna, har brukt de lite til barnevakt da.. søster bor 5 tima unna..

og tante og onkel i tromsø passer mini /m overnatting når de er hjemme her.

så ja, vi har MASSE barnevakt. når alle er hjemme om sommern å i feriene, så sloss de om å få ha han...

Skrevet

Har vel hatt barnevakt i ca 15 timer til sammen de siste 16 mnd tror jeg.

Ikke fordi vi ikke vil ,men fordi vi ikke har noen vi kan spørre.

Svigermor og mannen hennes har vært barnevakt 2 ganger, første gang i 2 timer da vi spiste middag på bursdagen min i fjor, og andre gang i 4 timer da vi var i 30 årslag.

Så har foreldrene mine vært barnevakt en gang vi var på besøk hos dem og vi dro ut og spiste middag.

Og søsteren til sambo har vært barnevakt i noen timer en gang så vi fikk gått på kino.

Det er alt, har forsøkt å få tak i barnevakt til lørdag, men ingen som kan, så da blir vi nok hjemme da også.

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Har barnevakt et par timer på dagtid hvis jeg skal ha kjøretime (ikke alltid jeg kan få time om kvelden) og innimellom i helgene, hvis vi skal noe spesielt.

Hun trives og har det bra, og da er det greit. hvis hun begynner å få noe "problemer" med å være hos andre blir det ikke mer barnevakt frem til hun er trygg på folk igjen=) Tror hun har veldig godt av å forholde seg til andre enn meg og pappaen også innimellom, og å bli trygg på andre.

Skrevet

Vi har hatt b.vakt to ganger, og mini er 3mnd gammel.

Ene gangen hadde min mamma han, mens vi var ute å spiste.

Andre gangen hadde min søster han mens vi var på dagstur på fjellet å sto på slalom.

Tror det er viktig å være litt kjærester av og til, ikke bare være mamma og pappa.. Men det er min mening da :)

Skrevet

vi har det hvis vi skal noe spesielt eller vi føler for og ha litt kjærestetid:)

har bare vært foreldrene mine som har passa mini, men vet jeg kan spørre broren min også.

Skrevet

Jeg har foreldrene mine eller søstra mi som barnevakt, jeg ber aldri om å få barnevakt, det er de som tilbyr seg selv. Gutten vår har nå vært hos foreldrene mine siden forje tirsdag og kommer hjem lørdag eller søndag. Dette er etter eget ønske fra foreldrene mine.

Skrevet

Mine foreldre sitter, eller min søster om hun er hjemme på ferie. De sitter sjelden barnevakt, for om vi skal noe som innebærer alkohol vil jeg ikke komme full hjem til barna, så da overnatter de hos mormor og morfar heller.

En gang i mnd kanskje, eller litt mindre.

Hender mamma ber om å få ha dem en natt uten at vi har planer også, men da er jeg kjapp til å finne på noe, hehe;)

Skrevet

Med snuppa har vi hatt barnevakt i snitt 1-2 ganger i mnd tenker jeg. Stort sett svigers, av og til min søster. Nå har vi jo fått en til, og da regner jeg med at det blir en stund til det er barnevakt mer enn de timene det går mellom ammingen.

Svigermor har hatt de to dager på rad nå mens jeg har malt i nye huset, men da er jeg 3 minutter med bil unna og kommer da junior skal ha mat. Har ikke begynt å tenkte på flaske o.l. ennå.

Skrevet

Det er egentlig sjelden vi spør om barnevakt, det er heller besteforeldre og tante som veldig gjerne vil ha ham. Og han vil veldig gjerne være med, så vi nekter ham jo ikke..

Synes det er kjempefint at han får den tiden og den roen det er med besteforeldre jeg, de opplever en verden sammen, som er ulik den vi har i vår hektiske hverdag.

Og min tvillingsøster er nærmest som en mor 2 for ham, akkurat slik jeg føler det for min niese og hennes datter.

Tror barn trenger å se annet enn stjerten til foreldrene sine og innemellom:-D

Skrevet

Vi har ikke hatt noe barnevakt enda.. Har ikke hatt behov for det.

Foreldrene mine-besteforeldrene hennes bor så langt unna at de får ikke passet, men det endrer seg nok når vi flytter nærmere..de har mast mye om å få ha ho hos seg litt.

Og så har vi et vennepar som vesla er trygge på... de stiller opp om det er noe, men så langt har vi ikke trengt noe hjelp.

Utenom det har vi ikke noen som er interesserte eller som stiller opp.

Ikke at det gjør noe..vi har ikke hatt noe behov for å komme oss ut enda..

Skrevet

Her er det besteforeldre som spør oss =0) De elsker å ha gojenta på besøk. Har bare hatt minsten over noen timer men snart skal hun også få glede av besteforeldrene over lengre tid. Er bare så heldige jenter har 4 besteforeldre de får glede av å bli kjent med. Den gleden kan jeg ikke ta fra de. Hadde selv bare gleden av å bli kjent med min mormor. Elsket henne over alt.

Skrevet

vi spør egentlig ikke så ofte,svigers bruker å spør om det er greit de kan ha han...men om det er noe spesiellt vi skal så spør vi..

Skrevet

jeg har ikke tall på hvor mange ganger mine foreldre har sittet barnevakt for oss :))

vi har begynt å trene på helsestudio og da satt de barnevakt 2 kvelder i uka i 2 uker....nå har jeg begynt å trene på dagen så da har de linnea rundt 1 time + hvis jeg skal til frisør, fotpleie, hudpleie så har de linnea da også (Sander er i bhg)

det er bare 2min å kjøre til de, men som regel når de sitter på kvelden så kommer de ned til oss :) for da legger mamma sander :)

svigers har aldri sittet barnevakt og det blir det aldri noe av heller siden de bor 25 mil unna oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...