Gå til innhold

Arver dere utstyr eller kjøper dere nytt?

Sugarbells med 2 jenter<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper ny barnevogn vi:)

Brukt bilsete og seng.

litt av hvert med klær, har fått masse fine babyklær av de vi kjenner:) arv:) Men synes det hører med å kjøpe litt også:D Er jo så koselig:)

Praktiske ting må man jo som regel kjøpe selv, klær og annet søtt får man mye av ved fødsel.

Ønsker oss de litt store ting som stellebord og seng av de kommende besteforeldre:)

Hvordan gjør dere det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er så utrolig heldige og har arvet absolutt alt vi trenger :-))) Har 15 store pappesker med klær og flere svartsekker med både klær og leker ;-) i tillegg til alt det andre vi trenger ;-)

Men tror jeg skal handle litt selv også, som du sier så er det jo så koseli! :-))))

Men vi skal ønske oss bleier av de som har lyst å gi oss noe:-P vi har jo alt annet så:-)

Skrevet

Hos oss blir det både og. Vi arver barnevogn. Den er nesten ikke brukt, og god som ny. Seng m/ stellebord og bilsete har vi kjøpt, pluss noe klær.

Men blir nok noe arving av klær også har jeg hørt rykter om...

Er jo kjekt å kunne få arve noe, det koster jo litt lat dette uststyret ;o)

Skrevet

Har seng & skinnpose etter meg selv,fortsatt i bra stand:o) Kjøpt å fått en del klær,å blir vel mere når gutten kommer.. Kjøper vogn & bilstol selv og får stellekommode av oldemora si:o) Så da er vel d meste dekt..:-) Kjøper litt etterhvert så d ikke blir så mye penger på engang..

Skrevet

Samboer ser ikke poenget i å arve, mens jeg rett og slett ikke ser poenget i å la være. Når noe bare er brukt i noen måneder, kanskje noen få år (seng, vogn, stellebord), hvorfor skal det kastes da?

Jeg vil heller bruke pengene på andre ting som opplevelser og regninger, enn å stresse med å ha dårlig råd fordi vi må ha alt nytt!

Selv om det er arveting, så er det jo nytt for den som får det :)

Skrevet

Arving/gjenbruk er jo kjempebra det, iallefall når vi tenker på feks miljø og økonomi ;o).

Men jeg vil på det sterkeste anbefale ALLE å kjøpe bilstoler NY. En bilstol SKAL byttes ut hvis den får seg en trøkk. Hvis du feks krasjer med bilen, bare bittelitt, kan stolen være svekket, selv om den ikke var i bruk når det skjedde. Den har også holdbarhetstid. Hvis du kjøper brukt vet du jo ikke hva stolen har "opplevd". Husk at det er våre "kjæreste" vi skal sikre..........

Skrevet

hei! vi skal kjøpe det meste. seng får vi av mamma men ellers kjøper vi resten selv.. det blir dyrt, hehe! ;) vi legger av litt penger hver mnd slik at vi kan handle når jeg er ca 7 mnd på vei eller noe i den duren. bilsete vil vi skjekke om vi kan få lånt av forsikringsselskapet, har hørt at det går ann. så betaler man bare en fast sum i året.

Skrevet

Ja, det med bilsete og forsikringsselskap har jeg også hørt.

I tillegg har jeg hørt at noen baby butikker også leier ut bilsete og

bilsirkrings nett til bag. Kan jo være verdt å undersøke dersom man har et starmt budsjett, da dette vil bli billigere enn å kjøpe...

Skrevet

Vi skal bruke endel arvet/brukt:

-babysenga som sambo brukte da han var baby.

-sprinkelseng har både hans og mine foreldre fremdeles, så vi arver nok det og.

-klær har både min og hans mor tatt vare på, så noe av det får nok et nytt liv.

-vi har kjøpt trip-trap stol på loppis, må bare shine den litt så blir den kjempefin :)

Vi får barnevogn av mine foreldre, barnesete skal vi kjøpe nytt. Mei tai skal jeg sy, men tenker vi skal kjøpe både elastisk sjal og ringslynge. Stellebord skal vi lage med en kommode fra IKEA og ei benkeplate, i begynnelsen så bades den lille i vasken på badet, senere i balje i dusjen...

Noe nytt av klær blir det nok her og, man får jo masse og kjenner jeg bestemødrene rett så blir det nok av slikt ;) Også må jeg nok kjøpe noe selv, det er jo så mye fiiiint :-D

• 2 uker senere...
Skrevet

er ganske heldig her, mamma fikk ei jente for fem år siden å hun har alt av utstyr.. så da får vi det.. men tenkte jeg skulle kjøpe ny vogn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...