Gå til innhold

oppdatering for de intr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

som nevnt var jeg på sykehuset i går pga muligens vannavgang. På grunn av at det ikke kom noe særlig med væske ved GU regnet jordmor med at det var kun den ytre fosterhinna som hadde gått, og at det av og til var litt væske mellom den ytre og indre hinna. Utflod konkluderte vi begge med at det ikke var, siden jeg fikk den "splosj"følelsen i det væsken kom ut av meg. Var ikke snakk om kjempe mengder, kanskje 1desiliter.

Ble i allefall sendt hjem fra sykehuset med beskjed om å ringe om det kom mer væske.

Ringte i dag, siden det har kommet litt og litt væske, men på ingen måte mye - og jeg var rett og slett litt usikker på om det var fostervæske som kom i ettertid siden det var så lite.

Fikk beskjed fra jordmor om å bare se det videre an og være hjemme siden det kunne være utflod som har kommet senere. Får jeg feber, eller at væsken endrer farge, så måtte jeg ta kontakt for da hadde det mest sannsynligvis skjedd en brist av hinna og infeksjon kan ha oppstått. Så nå er det vell egentlig bare å vente og håpe på det beste - ingen infeksjon, men fødsel.

Må si jeg er skikkelig skuffa. Trodde endelig at ting var i gang, og i dag føler jeg meg nesten deprimert pga dette. Kroppen min har lurt meg, og det er ikke noe særlig til følelse. Samboeren min er kjempe god og sier at det skjer når det skjer, men vet jo at også han ble litt skuffa. Vi fikk jo den samtalen på sykehuset om at om det ikke skjedde noe av seg selv innen to dager (veer) så ble man satt i gang osv. Så vi trodde jo at vi skulle få se prinsessa vår iløpet av helgen.Tror dagene blir lengre og tyngre nå, ventetiden virker liksom enda lengre.

Ble veldig langt dette - men måtte bare få luftet tankene med det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet.

Opplevde selv å dra en bomtur til fødeavdelingen (med ambulanse og greier pga 2 timers kjøretur), men det viste seg å være maserier som i tillegg stoppet helt opp. Nedtur....!

Men dette tar seg opp igjen!

Vi var tilbake på sykehuset 3 dager senere.

Prøv å bruke tiden til å få slappet mest mulig av og spist, så er du fit for fight når det virkelig setter i gang. Det tar nok ikke lang tid nå, selv om hver dag føles for lenge.

Lykke til!

Skrevet

Isj, så kjedelig - og du hadde sikkert innstilt deg på at ting skulle være i gang! Føler med deg - selv om jeg er hakket nærmere enn hva du er. Jeg skulle egentlig vært satt i gang kl 10 i dag, men så begynte det med noen smårier i natt, som gjorde at de ville se det an så det får skikkelig sjansen til å komme i gang av seg selv. Men nå har det avtatt, og jeg er bare utålmodig og kjeder meg - får prøve å ta en gåtur og se om det kommer seg....

Skrevet

Lykke til videre Mininni:) sender det jeg evnt hadde av fødestøv videre til deg slik at veene tar seg opp.

Skrevet

Tusen takk - skal sende det tilbake så snart jeg er ferdig med det :)

Skrevet

Det er jaggu ikke lett å være førstegangs og uviten. Vi har nettopp kommet hjem fra en liten gåtur og på turen kjente jeg at det kom væske i trusa. Kom hjem og sjekka, og skjønner ikke at det kan være utflod. Har lagt trusa til tørk og får se om det blir visende etterpå - fostervann skal vell ikke lage merker i trusa på samme måte som utflod?Hadde kynnere på hele gåturen så det kan hende at baby ble litt flyttet på og at det derfor kom ut væske.

Ååååh, blir helt frustrert. Har ikke lyst til å ringe føden igjen heller liksom - masmas.

Godt å ha BIM å slenge ut tanker på:)

Skrevet

Har ikke hørt at ikke fostervann skal sette merker...

Det kommer vel helt an på.

Hos meg har fostervannet vært så misfarget når det omsider gikk, at det i alle fall ville satt merker, for å si det sånn...

Men når det er sagt; ring føden for sikkerhets skyld!

Skrevet

Gud, så forvirret det går an å bli!

I dag kom det enda mer væske i trusa og har så vanskelig for å tro at "alt" det der er utflod. Joda, jeg har ekstra mye uflod nå på slutten også, men det som kom i sta gikk igjennom både truse og bukse (kanskje ett par spiseskjeder om jeg skulle prøve å sette litt måling på det). Er det noen som har opplevd så mye væske i form av utflod?

føler ikke at jeg gidder å ringe føden for å mase på de flere ganger heller.

håper noen kan svare:)

Skrevet

Jeg har opplevd utflod som faktisk har trukket igjennom buksen også.. :-( Kjipe greier! Håper du føder snart da! Ikke moro å vente sånn! Er du på overtid eller?

Skrevet

Forresten... fostervann skal ikke sette flekker. HVis fostervannet er misfaget så er det fordi barnet har bæsjet i vannet og da blir det brunlig. Men det er ikke vanlig. De bæsjer kun hvis de er veldig stresset og er det misfarget må du ringe føden.

Skrevet

ok, men nesten litt godt å høre at det kan være utflod også. For da slipper jeg å sitte å bekymre meg for at jeg har hatt vannavgang uten å bli satt i gang - tankene går jo løpsk, "enn hvis".

Neida, er 7dager til termin så er ikke på overtid. Men begynner å miste motet. Det er ufint gjort av kroppen å lure folk på denne måten altså. Vi trodde jo nesten at baby skulle komme i løpet av påska. Er litt kjipt å miste motet såpass tidlig også, med tanke på at jeg ikke regnes som på overtid før 10.april!!!!!!!!!

*lufte,lufte*

Skrevet

det som har kommet, enten det er fostervann eller utflod, har vært helt blankt. Har blitt litt lyyyyyys farge i bindet, men stort sett ingen farge i hele tatt.

Skrevet

Vanskelig å se farge i et bind da. Har du en svart truse du kan ta på? Da ser du veldig lett om det blir hvitaktig etter at det tørker eller om trusen ser ren ut igjen ved tørking.

Skjønner at du er frustrert ja. Jeg er lei, men har ikke noen tro på fødsel med det første. Er i min 37. uke jeg da, så det kan ta tid. Men jeg vet at jeg iallefall blir satt igang senest den 17. april da jeg ikke skal gå på overtid pga hjertet. Så uansett er det ikke lenge til for meg..

Vet at det er skikkelig stressende med alle tegnende kroppen gir, men prøv og slapp av og la kroppen gjøre seg klar. Jeg var akkrat likedan med førstemann, og når jeg tenker på det i ettertid så angrer jeg på at jeg ikke bare lå rett ut på sofaen og nøyt stillheten før stormen.. :-) Når man ser tilbake på det nå (etter 2 år) så kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg stresset sånn over å slippe noen få dager her og der,. Men jeg er jo nesten der igjen nå, så lettere sagt enn gjort.. :-)

Skrevet

det er liksom det som gjør meg litt stresset og forvirret. det som tidligere har kommet vet jeg har vært utflod (før onsdag) pga at det har blitt merker i trusen som er typisk for utflod. Men noe av det som har kommet de siste dagene har ikke lagt igjen noe merker..men siden det ikke har kommet store mengdene har jordmødrene jeg har snakket med på St.Olavs tolket det som utflod. Får vell bare stole på de!

nyter dagene til tross for at jeg virker litt negativ akkurat nå da, hehe:) Har vell hatt fri litt for lenge, hadde siste eksamen 7.februar og har sittet hjemme siden da. Har alltid vært aktiv hele dagen tidligere, så det ble litt av en vending av hverdagen.

Skrevet

Skjønner deg veldig godt!! :-) Jeg har også hatt masse utflod i svangerskapet men i det siste har det i TILLEGG kommet flekker som kun ser våte ut etter at trusen har tørket. Altså ingen farget flekk i trusen men ser ut som om trusen er våt selv om den er tørr om du skjønner.. Ringte føden og jordmoren der sa at det ikke var fostervann med mindre jeg måtte bruke bind! Så da er jeg like langt.. Så jeg har innfunnet meg med at det er noe annet. Babyen sparker og koser seg i magen så hun har det iallefall bra.

Jeg har vært sykmeldt 80 % siden januar så jeg er også drittlei av å ikke gjøre så mye. Selv om dagene fylles opp med gåturer med hunden, kafe besøk, barselbesøk etc, så går tiden tregt!!

Skrevet

Jeg slenger meg på med dere her. Er 38 uker i morgen og er lei...var inne på sykehuset pga. rier som viste seg og være bare maserier den 19. JM strippet meg og sa selvsikkert at jeg ville være tilbake den samme kvelden. Optemistisk reiste jeg hjem pakket baggen min, vasket baby klær, gjorde klar vuggen og sengetøy til den lille, installerte bilsetet....hadde sterke rier den kvelden som stoppet igjen rett før jeg la meg. Morgenen etter startet riene igjen...og stoppet igjen. Reiste tilbake til sykehuset, ble strippet igjen...i går kveld hadde jeg sterke rier som varte i flere timer, ned til 5 min. fra hverandre, igjen var vi klare til og dra på sykehuset...også stoppet det igjen. Er så skuffet og lei av alt dette. Vet hvordan dere alle føler. JM skulle ikke ha lov til og komme med slike selvsikre uttalelser.

Ang. HI og spm. om væske/fostervann/utflod osv. Kan det være sliproppen? Dette er min 3. svangerskap og min erfaring er at slimproppen ikke alltid faktisk går som en 'propp'. Den kan også gå litt etter litt hver gang du går på toalettet og også lekke litt og litt i trusa. Min har holdt på og gå nå i nesten en uke. Det starter somregel som brunaktig væske/slim, tykkelsen og mengden kan variere. Dette kan komme og komme over lengre tid. Mot slutten er det nesten bare klar væske/slim. hadde det også slik med nr. 1, mens med nr. 2 var det virkelig som en propp som kom ut med et plopp, og kort etter gikk vannet og riene startet.

Lykke til til dere alle i ventingen.

Skrevet

nei, det er ikke godt å vite hva som skjer "nerri" der nå..får bare vente i spenning egentlig.

Håper at vi blir påvirket av fullmånen alle mann som er over 37 uker på vei:D

Skrevet

Det hadde vært noe.. :-)

Jeg fikk mannen til å ta et bilde av magen nå, for jeg fikk så mye smerter da jeg var ute med hunden isted. Masse tak og nå har jeg vondt i rumpa og videre nedover på innsiden av låret. Så regner med at hodet har kommet lenger ned. Tok bilder i går også, og man ser tydlig forskjell på magen min fra i går til i dag. Den har sunket betraktelig. :-) Opplevde aldri at magen sank forrige gang. Men til gjengjeld så har jeg nå vondt når jeg går.. :-(

Skrevet

Kanskje du får møte babyen din raskere enn du tror?:)

Er i allefall et tegn når magen synker!

Skrevet

Vi har visninger 2 ganger neste uke og hadde vært greit å fått solgt leiligheten før fødselen. Stoler iallefall ikke på at mannen fresher opp her hjemme før visning hvis jeg er på sykehuset.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...