Monstermamma Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Er det mulig å bli gravid med hormonspiral? Jeg har ikke hatt mensen siden jeg startet med spiralen for ca 2 år siden. Har en periode nå vært trøtt 24 timer i døgnet...I tillegg er jeg uvel og brekker meg. Innbiller meg at jeg er mer var på lukter også..... Har ett lite ønske om en til, så nå frykter jeg at dette snart blir et innbillt svangerskap.... Jeg KAN IKKE være gravid NÅ!!!! Jeg er jo såogsi sterilisert.....
Sivalur Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Det er fullt mulig å bli gravid med hormonspiral, det skjer 'stadig vekk'. En av hundre som bruker hormonspiral vil bli gravid. Så det kan nok tenkes. Du får dra på apoteket og kjøpe en test, håper den gir deg det svaret du ønsker...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Så og si alle mister mensen med spiral, så det er sagt.. Men det kan gå ann å bli gravid med spiral ja, så jeg ville tatt en test var jeg deg =)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 - Sikkerhet. Hvis 100 kvinner bruker hormonspiral gjennom et helt år, vil gjennomsnittlig 0-0,2 av dem bli gravide. Dette er like sikkert som kvinnelig sterilisering! Det gjør hormonspiralen til et svært sikkert prevensjonsmiddel, og sikrere enn kobberspiralen. Det er dermed liten sjanse for å bli gravid med hormonspiral, men det er jo mulig. Kan du ta en test?
Sivalur Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Ok, jeg trodde det bare var 99 % sikkert jeg, erteposen sine tall hørtes bedre ut. Uansett kjenner jeg ei som jobber som barnelege på sykehuset, og hun får til tider inn pasienter som har blitt gravide med hormonspiral, så det går hvertfall an.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Det er jo mulig. Har ei venninne som ble gravid med kobberspiral, men den satt aldri helt på plass tror jeg. Alt er mulig:)
Maren - på overtid Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 En venninne av meg var på gu - rutinekontroll. Det viste seg at hormonspiralen var borte......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå