Prinsesse Brødhue Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Hei! Jeg har lyst til å svømme litt. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg er 6 uker på vei.. Hilsen meg
Sunnybeach4gull :) Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Regner med du mener i basseng :-) Jordmoren jeg pratet med anbefalte det absolutt ikke. Man er utsatt for skumle bakterier og infeksjoner, bare tenk på hva folk(særlig barn) gjør i bassenget : tiss, avføring, svette, snørr, slim osv selv om det er mye klor i vannet, tar det ikke alle disse bakteriene :-( Jordmoren min anbefalte meg å heller vente til sommeren eller evnt visst man er på ferie og bade i havet ;-) Men samtidig sier de jo at svømming er perfekt trening for gravide? så ikke godt å si hvem som ha rett :-P Mem boblebad derimot skal man holde seg langt unna. Lykke til :-)
Prinsesse Brødhue Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2008 Hei igjen! Takk for svar. Det var det jeg trodde..( Lykke til selv!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Jeg svømmer en gang i uka, og utfra hva jeg har lest skal dette være helt greit! Når det gjelder bakterier så skal jo nettop slimproppen beskytte mot sånt. Det anbefales derimot ikke å svømme etter at denne har løsnet, men det er jo lenge til.
Lilja121 Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Jeg har fått beskjed om at det er en av de beste formene for trening for gravide. På helsenett.no står det at det er helt ok med offentlige basseng frem til de siste ukene av svangerskapet. http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1530&Itemid=81 Selv er jeg dessverre så kvalm for tiden at jeg ikke orker tanken på mer enn en kort spasertur :-(
Alexandra69 Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Slimproppen skal beskytte ja, men den er ikke dannet så tidlig som i uke 6. Den prosessen begynner vel først i uke 9. Alt blir vel "tryggere" senere i svangerskapet når den lille blir mer motstandsdyktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå