Gå til innhold

Svømme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lyst til å svømme litt. Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg er 6 uker på vei..

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du mener i basseng :-) Jordmoren jeg pratet med anbefalte det absolutt ikke. Man er utsatt for skumle bakterier og infeksjoner, bare tenk på hva folk(særlig barn) gjør i bassenget : tiss, avføring, svette, snørr, slim osv selv om det er mye klor i vannet, tar det ikke alle disse bakteriene :-( Jordmoren min anbefalte meg å heller vente til sommeren eller evnt visst man er på ferie og bade i havet ;-)

Men samtidig sier de jo at svømming er perfekt trening for gravide? så ikke godt å si hvem som ha rett :-P

Mem boblebad derimot skal man holde seg langt unna.

Lykke til :-)

Skrevet

Hei igjen!

Takk for svar. Det var det jeg trodde..:o(

Lykke til selv!

Skrevet

Jeg svømmer en gang i uka, og utfra hva jeg har lest skal dette være helt greit! Når det gjelder bakterier så skal jo nettop slimproppen beskytte mot sånt. Det anbefales derimot ikke å svømme etter at denne har løsnet, men det er jo lenge til.

Skrevet

Slimproppen skal beskytte ja, men den er ikke dannet så tidlig som i uke 6. Den prosessen begynner vel først i uke 9. Alt blir vel "tryggere" senere i svangerskapet når den lille blir mer motstandsdyktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...