3smånå Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Vi bor langt fra både foreldre og svigerforeldre(6-7 timer med bil), og siden vi venter en liten en i mai, ønsker vi å flytte nærmere familien. Jeg er litt betenkt når det det gjelder å flytte på slutten av svangerskapet (må skifte lege, jordmor, søke om nytt fødested osv), men ser også for meg at det kan by på en del problemer med å flytte med en liten baby. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva som er det lureste. Jeg lurer på om noen har erfaringer eller synspunkt på dette som kan hjelpe meg litt....
lucky3 Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Jeg flyttet med baby så raskt som mulig etter fødsel. Flyttingen var planlagt men ville vente til baby var født for å slippe å bytte lege og alt det der og fordi jeg mente fødestedet var bedre der jeg var. Flyttingen med baby gjorde vi så snart jeg var i form til det - hadde ikke planlagt dato - det er jo en del oppfølging også hos helsestasjon o.l. og 6 ukers kontroll med deg også etter fødsel så om du venter til etter fødsel så ikke lag stress for deg selv at alt da må skje på få uker. Jeg trillet tur med baby og lastet på pappesker og stod for mesteparten av nedpakkingen av leilgiheten selv fordi pappaen allerede var i jobb et annet sted og ikke hadde mulighet til å hjelpe med alt. Jeg hadde tatt keisersnitt men klarte alikevel brasene også inkl nedvask av leilighet men alt i sakte tempo og med lange pauser - lillegutt var fornøyd med å ligge i vogn/på teppe og følge med på mamma eller sove mye så lenge han fikk mat og skift når han trengte det, så det gikk egentlig greit. Bilturen til nytt sted var verst egentlig med hele flyttingen for min lille gutt syntes iallefall det ikke var noe gøy å kjøre bil og vi stoppet på annenhver busstopp for å se om det var noe i veien - brukte 3 timer på et strekk som vanligvis tar en time før han sovnet og vi kunne kjøre på så lenge han sov - men mange barn elsker jo å kjøre bil så det er ikke sikkert det er samme problem for andre. Når det er sagt ville jeg nok helst ha etablert meg på stedet jeg skulle være lenger tid i forveien hvis ikke flyttingen hadde blitt bestemt ganske sent i svangerskapet - det var deilig med nr. to å være klar på stedet vi skulle være og det blir det også med nr. 3, men har du lite tid igjen er det ikke sikkert at flytting er best før fødsel.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 vi flytter en mnd og 1-2 uker før termin.. synes deet passer best.. ble tipset av veldig mange og flytter før fødsel..
Gjest mphs Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Vi flyttet 6 uker før fødsel sist svangerskap. Ville heller gjort det enn med en nyfødt. Du vet ikke hvordan formen etter fødsel er. Vi leide flyttebyrå og fikk hjelp av hans foreldre og søster til å pakke ut det som ikke var så veldig privat.
Rorrimamma Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Jeg flytter 2 mnd før termin. Men jeg velger å reise hit hvor jeg bor nå (3 timer unna) på kontrollene før babyen blir født, så bytter jeg lege fast etter barnet er født. Hvis du synes det er for langt å reise hver gang du skal til jm vil jeg råde deg å flytte nå å bytt i stedet for etter barnet er født. Sånn som en nevner over her så vet du ikke hvordan formen er etter barnet er født. (har erfaring da jeg flyttet rett etter min sønn ble født sist)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå