mamma til 2 herlige gutter Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2008 Vi holder på å liste litt og saga må stå ute. Vi er ikke kristne så påsken er bare en ferie for oss hvor vi har muligheten til å få ferdig litt hjemme. Men vi føler på det, begynner ikke tidlig og holder på til sent da.
Kosel Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Kommer helt ann på hva slags type støy og når på døgnet...
Stratos med 3 barn Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Påsken er visst den tden av året vi pusser opp mest hjemme har jeg hørt en gang. Nei, det hadde ikke vi brydd oss om! Skal snart sende gubben ut med saga selv jeg
Kosel Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Nei, det tror jeg ikke jeg hadde irritert meg grønn over nei. Kommer jo litt ann på nabolaget også. Husker hos mamma og pappa og de så var det endel av den litt eldre generasjonen og da syntes jeg det er unødvendog å begynne å klippe plenen, osv osv. (med mindre det er eneste oppholdsdagen spådd på lange tider, men da klippet de jo selv og) Samme tenker jeg når det gjelder ikke religiøse helligdager som 1.mai feks. Ikke "jobbe" for å trasse de rundt en;) Er jo veldig deilig å få slappet av litt når en endelig har noen sammenhengende fridager som en har nå i ¨påsken. Men det er vel heller ikke så varmt ute at folk sitter på terassene sine å spiser og blir kjempe forstyrret heller..
mamma til s@lma Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Jeg gjør ikke det. Synes det er greit at folk viser litt respekt og for eks ikke holder på med oppussing midt i påsketid, men her i Norge er det faktisk litt overdrevet med denne lange feiringen. Når alt holder stengt helt fra torsdagen, mens de fleste drar til fjells osv.. det er jo ingen påskefeiring sånn med tanke på religion, så hvorfor skal man late som og gjøre livet vanskelig ? Klart at selve påskedager skal man ikke lage støy og feire det på sin måte, men uten å overdrive. I noen andre europeiske land, som er forresten mye mer strenge i påskefeiring enn Norge, jobber man faktisk helt normale dager til og med lang fredag, og folk rydder, vasker klær, stovsuger og gjør alt de skulle trenge å gjøre uten at det er noen problemer Folk har småbarn, uforventet ting skjer, osv. Så nei, her i huset forventer vi ikke at naboene skal være stille alle hellidager.
Fire småtroll Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Bor på sørlandet vi, og her står det folk å jobber på båten i annenhver hage, men pussemaskiner og diverse ;-) Synes bare det er koselig at folk våkner opp fra vinterdvalen og at det faktisk er folk å se rundt omkring i nabolaget jeg, ungene løper rundt og leker, alt er bare fryd og gammen. Men jeg hadde ikke satt pris på lyden av en gjerdesag klokka 7 om morgenen på en helligdag da, men noen timer midt på dagen plager overhodet ikke meg...
Kosel Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Som stratos sier så er det blitt et uttrykk at: de som ikke drar på påskeferie - de er hjemme å pusser opp ;)hehe - når jeg tenker meg om så gjør jeg jo faktisk det selv...nesten hvertfall - prøver å få laget en tre-roms ut av to-romsen slik at jeg og mini slipper dele rom:)
mamma til 2 herlige gutter Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2008 Vi fikk nemlig beskjed av en nabo( som er kristen) når vi flyttet hit i høst at de likte ikke at folk bråkte på på søndager, så det har vi ikke gjort selvom vi har hatt mye å ordne. Da ha vi heller ryddet i hagen og fyllt en henger med plank.
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Hva naboen gjør og når får være deres sak...så lenge det ikke er ekstremt for alle rundt da...Alle i nabolaget her driver med sitt når det måtte passe og det er deilig at det er takhøyde og liv her på bøgda =)
meg & to små vampyrer Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 Nei, jeg forventer ikke det. Er ikke selv kristen heller. Men forventer kanskje at det ikke er full fest på disse dagene og at de følger vanlige retningslinjer for ro (23 på ukedager, 24 i helger).
___ Skrevet 20. mars 2008 #14 Skrevet 20. mars 2008 Forventer ingenting av naboene, men har heldigvis såpass god plass at det uansett ikke blir plagsomt. Selv er jeg ganske streng på langfredag og 1. påskedag. Da skal det mye til at jeg starter traktoren, men resten av påskedagene tar jeg det ikke så nøye. 1. mai er en dag jeg tar mye mindre hensyn enn i påsken. Å spre møkk da plager meg ikke det minste.
KaMa Skrevet 20. mars 2008 #15 Skrevet 20. mars 2008 Forventer slett ikke at naboene er stille hverken på helligdager eller andre dager, men opp-pussing som er for støyende reager jeg helt klart på. Boring i betong f.eks er ikke særlig populært når man endelig er hjemme og har ferie. Boring i betong er generelt plagsomt, og noen dager mener jeg bestemt at man kan bli skånt for den type støy. Men så er det jo en vesentlig forskjell om man bor i leilighet (hvor en faktisk må ta hensyn til hverandre, på lik linje som man må prøve å akseptere en hel del) eller har en enebolig..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 20. mars 2008 #16 Skrevet 20. mars 2008 Alt ettersom hvordan enn bor mener jeg. Vi bygger hus nå i et boligfeldt der det ikke har kommet opp flere hus ennå så vi plager ingen på grunn av bygginga vår. Bor du med mange naboer rundt deg bør enn absolutt ta hensyn. Det har med respekt for naboene å gjøre, og selv om enn selv ikke er kristen så kan enn ikke nekte andre å være det. Og derfor skal enn også respektere at folk ønsker ro i påsken.
twoboys & a girl Skrevet 20. mars 2008 #18 Skrevet 20. mars 2008 Nei, godtar det meste. Legger ikke så mye merke til naboene så fremst de ikke driver med oppussing døgnet rundt. Drilling på natten er ikke så kult...
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #19 Skrevet 20. mars 2008 Vi er ikke kristne, men pusser ikke opp eller bråker med el.sag og gressklipping på helligdager. Lydstøy kan en unngå.
Shabby Cheap Chic Skrevet 20. mars 2008 #20 Skrevet 20. mars 2008 Nei, bryr meg ikke noe om det. Bryr meg ikke om folk henger opp klær til tørk ute heller...
MrsDior & baby-Dior Skrevet 20. mars 2008 #21 Skrevet 20. mars 2008 nei. herregud. for min del skal de bygge hus og sprenge fjell, så lenge de er ferdig innen kl 23.00. helligdager har ingenting og si...
Trulte76 Skrevet 20. mars 2008 #22 Skrevet 20. mars 2008 Nei jeg gjør ikke det.. Jeg hadde faktsik ikke brydd meg om de så begynte å klippe plen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå