-kate Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Sent i går kveld enda vi i ambualnse med blålys til sjukehus - med sterke magesmerter. Er i uke 30, og smertene satt som et belte rundt mage og rygg. Bygde seg opp, for så å bli intense uten stopp, ikke rielignende. Klarte ikke å gå eller snakke, mannen min måtte ringe legevakt. Har hatt det to ganger før, men da gav det seg etter ca.15-20min. I går tok det 45min, pause i 10min før det startet opp igjen - da ringte vi lege. Varte siste gang fra 20.15 til 22.45, da slapp smertene taket. Hadde blodtrykk på 70/35, men det ble bedre da jeg ble bedre. Hadde også brekninger. Ble jo redd for fosteret, men etter ultralyd og sjekk av urin og nyrer (mine), kunne de ikke finne noen årsak på sjukhuset. Skjer dette igjen i jobbsammenheng, vet jeg ikke hva jeg gjør...Skulle gjerne visst hva som utløser smertene. Andre med lignende erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Kan dessverre ikke hjelpe deg, men vil anbefale deg å snakke med legen din om en sykemelding? Kanskje du rett og slett er nødt til å ta livet med ro om du får sånne plutselige anfall. Håper du finner ut av hva det er som plager deg!
Pernille Sofie Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Kjenner meg igjen. Har hatt dette to ganger. Den siste gangen varte det i nesten fem timer. Smertene økte, og så ga de seg til slutt. Konstante smerter.. Var på UL for dette, men ikke noe galt. Legen på sykehuset trodde det kunne være at ungen vokste, magen strakk seg, i spenn evt at den snur seg osv. Det er desverre mange smerter som ikke har noen forklaringer, men likevel helt ufarlig. Men samme symptomer er det jo når morkaken løsner, noe som kan være alvorlig. Men dette fikk du jo sjekket på UL (de sjekker det automatisk, selv om de ikke har sagt noe spesielt om dette), så da er nok alt som det skal.. Men man blir jo redd... Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå