Gå til innhold

Huff trenger litt oppmuntring idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler jeg snart går under. Er på påskeferie hos svigers i Sverige, er så ekstremt kvalm, spyr opp alt jeg spiser, har ingen energi og i tillegg kjenner jeg en begynnende halsbetennelse. Ligger rett ut, så glad jeg har med søsteren min som tar seg av jentene mine. Svigermor jobbet både igår og idag så har knapt sett henne ennå.

I tillegg ligger samboer rett ut med feber stakkar, han er jo veldig flink ellers.

Prøver å drikke mye vann da, for jeg får jo ikke vært hos legen heller disse dagene. Har ingen medisiner, fikk sånne sea bands men det hjalp i hvertfall ikke. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, redd for at den lille tar skade og at jeg egentlig burde hatt noe behandling, dette blir værre for hver dag som går og er til og med oppe om natta og spyr. Skal hjem til norge til onsdag og det føles ufattelig lenge til. Så sliten at tårene bare spretter. Har dårlig samvittighet for jeg tenker på at jeg nok ikke kommer på jobben på en stund heller. Vet jo alt dettte er jo verdt det til slutt men fy faen å jævlig det er nå det står på...

Blir litt sutrete, men det er en sånn dag idag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei da? De første mnd tar babyen næring fra deg uansett om du får noe i deg eller ikke... men bra er det jo ikke for deg uansett... dersom du får høy feber ville jeg tatt kontakt med lege. De har vel legevakt i Sverige og skulle jeg tro... så får du ellers se det an. Halsbetennelsen har nok ikke noe så si for fosteret, men dersom du får høy feber kan det være lurt å kontakte lege, som sagt....

god bedring!

Skrevet

er bare 7 uker, men kvalmen har vært siden før IKM så har fått det skikkelig ille denne gangen....takk for svar:)

Skrevet

Samme som meg du da:s huff, ikke noe særlig nei:( Men det går over... etter hvert, prøv med mariekjeks, de klarer du kanskje å holde på. Mandler skal jo også hjelpe....

Men det frister ikke så mye å putte noe inn i munnen, når alt kommer opp igjen.

Men vær forsiktig med feber da:) Du får ha god bedring:)

Skrevet

jeg hadde det sånn fra rundt 5-6 uke denne gangen, og helt frem til uke 17-18. Jeg overlevde på cola, grønne epler og grønne druer. Prøv det?? Vann ble jeg bare verre av. Så er det jo postafen reisesyketabletter som hjalp meg godt i første graviditeten også! Ikke noe morro å ha det slik! Men babyen tar iallefall ikke skade av at du spyr, den tar av dine reservelagre.

Skrevet

Godt å høre at det ikke er farlig, var og fikk postafen nå, men synes ikke det har hulpet, kankje det tar en dag eller to? Nå sitter jeg og drikker eplejuice og ramløsa, hørte det skulle være bra. Ellers så er det jo i tillegg vondt å spise nå som halsen er sår, klarer jo knapt å svelge mitt eget spytt, blæh.

Skrevet

Huffameg NuttaMi. Håper Postafen kan hjelpe deg littegrann, fælt å være så kvalm hele tiden (sier jeg som ikke er gravid enda engang). Husk at du blir veldig sår i halsen av å kaste opp mye også da, magesyre er sterke greier.

Håper du føler deg bedre snart! *klemmer*

Skrevet

Du må få ned feberen iallefall. Har du ikkke paracet i det minste ?

Skrevet

Nå har både jeg og samboer vært på legevakta i sverige, halsbetennelse begge to så har fått penicillin. Har tatt febernedsettende også får vi håpe at medisinen begynner å funke snart. Må jo virkelig ikke kaste den opp så strever fælt med å holde det nede nå, ellers så er det jo lite vits med penicillin. Såå sliten...takk for alle svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...