NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 føler jeg snart går under. Er på påskeferie hos svigers i Sverige, er så ekstremt kvalm, spyr opp alt jeg spiser, har ingen energi og i tillegg kjenner jeg en begynnende halsbetennelse. Ligger rett ut, så glad jeg har med søsteren min som tar seg av jentene mine. Svigermor jobbet både igår og idag så har knapt sett henne ennå. I tillegg ligger samboer rett ut med feber stakkar, han er jo veldig flink ellers. Prøver å drikke mye vann da, for jeg får jo ikke vært hos legen heller disse dagene. Har ingen medisiner, fikk sånne sea bands men det hjalp i hvertfall ikke. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, redd for at den lille tar skade og at jeg egentlig burde hatt noe behandling, dette blir værre for hver dag som går og er til og med oppe om natta og spyr. Skal hjem til norge til onsdag og det føles ufattelig lenge til. Så sliten at tårene bare spretter. Har dårlig samvittighet for jeg tenker på at jeg nok ikke kommer på jobben på en stund heller. Vet jo alt dettte er jo verdt det til slutt men fy faen å jævlig det er nå det står på...
Randis Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Knøttet i magen tar ikke skade av at du er verken kvalm eller syk ellers. Spiren tar til seg det den trenger og er godt beskyttet inne i livmora di. Ikke godt å være i så dårlig form. Håper kvalmen og spyingen er forbigående og ikke varer i ni mndr. En blir helt på felgen når en har det sånn. Har selv hatt det slik i ni mndr med begge mine svangerskap. Håper det ikke gjelder for deg. halsen gjør det sikkert ikke noe bedre heller. Jævlig når det står på, som du sier, men hold ut. Snart har du en fin mage du kan glede deg over iallefall. Samboeren din kommer seg nok snart og kan hjelpe til igjen. Da blir sikkert dagene litt bedre. Alt er verd det til slutt når resultatet kommer ut. Blir godt å komme seg hjem når du er i sånn form. Lykke til.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2008 Huff det må være helt grusomt å gå sånn i ni mnd, satser alt på at det plutselig er over og at vi kan begynne å glede oss på riktig. Godt å høre at det ikke er farlig, når man leser rundt på nettet om uttørking og diverse så blir man jo lett redd. Får jo dårlig samvittighet for dem man har fra før av også, men de passer veldig godt på mamman sin og lite som varmer mer en en stor kyss, en diger nuss eller en liten kropp som ligger i armkroken. Har ikke vært kvalm i det hele tatt med dem, så var nok ikke veldig forberedt på dette. Sitter nå og sipper ramløsa og eplejuice, hørte det skulle være bra. Ellers så fikk jeg postafen på apoteket, men ser ikke ut til å ha noen innvirkning et heller. Tusen takk for oppmuntrende svar:)
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Så synd at du er så dårlig! En jeg kjenner var innlagt på sykehus i flere måneder pga. ekstrem kvalme. Hun klarte heller ikke å holde noe nede. På slutten av oppholdet hennes begynte de å virkelig bekymre seg for henne. Et lyst hode kom da på at hun kunne gi henne en injeksjon med B-12, og i løpet av en halvtime så følte hun seg utrolig mye bedre. Det er mange som trenger komplekse B-vitaminer under svangerskapet, og jeg tar det selv også. B-6 skal hjelpe spesielt mot kvalme. Kanskje du kan prøve det? Det skader ikke, i hvertfall. (http://www.mothernature.com/Library/Bookshelf/Books/10/87.cfm) Jeg håper virkelig du blir bedre snart, for det høres ut som du har det vanskelig nå. Masse lykke til, og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå