Gå til innhold

P-Pille Slutter og Rar Blødning. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

den 19 februar hadde jeg min første mens dag, og har telt dagene siden det for jeg hadde plan om og slutte på p-pillene. jeg sluttet på p-pillene den 1 mars og alt gikk fint til den 6mars. jeg fikk plutseligt menstrasjonen igjen den 6,med volsome smerter og kraftig blødning og dn 9 mars var det ferdigt. saken er at dette var godt over 1 uke nesten 2uker. så det vet jeg ikke helt hva skyllest. men jeg teller jo enda i fra 19 februar og da er jeg kommet til 30 dager (syklus)og mensen skulle ha komt den 17 mars. teller jeg rett eller teller jeg feil. håper på svar for jeg fatter ikke dette nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være mye kluss med mensen og syklusene dine etter p-pillebruk. Jeg ville ha talt dagene fra siste blødning. Dvs 6.mars. Håper tr stabiliserer seg til deg snart. Lykke til med prøvingen. ;)

Skrevet

Du kan nesten ikke begynne å beregne syklus mens du enda tar p-piller, da styres kroppen av hormonene i pillene. Så du må nok regne fra blødningen du fikk når du hadde sluttet. Men uansett kan du ikke regne med at kroppen er i gjenge på en stund. Det kan hende du får normal syklus med en gang, men ville ikke tatt det for gitt. Det kommer en del an på hvor lenge du har gått på p-piller og hvilket merke/type du tok.

Det er selvsagt bare å begynne å prøve, men jeg ville ha brukt første syklusen til å prøve å katlegge syklusen. Legge merke til om du kan ha eggløsning, telle dager fra en evt eggløsning til mens. Sjekk www.pernille.info der står det mye nyttig som har med eggløsning og syklus og sånn.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...