Gå til innhold

noen som har hatt hjemmefødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan skjer det? må man ringe føden og si det er igang, så at de kommer hjem til oss? vet man skal ha "avtalt" dette før man føder da.. kan man få bedøvelse hjemme om man trenger det?

mye man sitter og tenker på.... prøver på nummer to nå og for noen dager siden streifa denne tanken meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta en prat med octaviastar, hun har mye erfaring !

Skrevet

Tror man må regne med at man må føde uten noen form for smertelindring, utenom aktupunktur da....hvis du får tak i jordmor som kan dette som er villig til å ta på seg ansvaret. Jeg ville føde nr 3 hjemme, men fikk ikke tak i jordmor som var villig desverre.

Skrevet

ja hun er her inne innimellom, har 8 unger om masse erfaring fra hjemmefødsler ! topp dame !

Skrevet

8 unger ja, da har ho vel ikke så mye tid til å sitte her inne! men skal prøve og se etter ho:)

Skrevet

Jeg planla hjemmefødsel med nr 1, men det skar seg. Hun kom 12 dager "for tidlig" og jordmor var på ferie...

Du må ihvertfall finne en jordmor som tar hjemmefødsel, hun kommer da på besøk hos deg slik at du får den info du trenger. Det er jo en del utstyr du må kjøpe inn hvis du ikke har fra før. I tillegg lages det en avtale dere imellom, jordmor må jo få siste ordet dersom det skjer ting underveis som tilsier sykehusfødsel. Man vet jo aldri... Det hadde skjedd hos meg, desverre.

Min jordmor hadde ingen smertelindring og tilby ihvertfall, men det var ikke særlig vanlig med akkupunktur den gang.

Skrevet

okay! :) takk for info! :)

men hvordan utstyr må jeg kjøpe?

Skrevet

Jeg har født 4 av mine hjemme, men har bare hatt det amerikanerne kaller UC ("hjemme-alene-fødsler") jeg da, så jeg har ingen erfaring med å ha jordmor osv tilstede ved hjemmefødsel. Men vil i hvert fall si at hjemmefødsel uansett er helt herlig. Mine aller beste fødsler. :-)

Skrevet

Hadde aldri våget.

Så senest igår på filming fra hjemmefødsel på tv. Hun hadde en grei førstefødsel, men denne gangen blødde hun for mye og måtte hastes av gårde til sykehuset i sykebil etterpå.

Man vet jo aldri hva som kan skje.

Skrevet

var det planlagt at du skulle føde hjemme eller bare skjedde det? tok pappan imot barna?

Skrevet

Vi hadde bestemt oss på forhånd for å bli hjemme ja. Og mannen min var hos meg og tok i mot barna ja. Verdens beste "jordfar". :-)

Skrevet

jøss! dere er tøffe som tørr det! det hadde nok ikke jeg turt.. men vil gjerne ha en hjemmefødsel med jordmor neste gang.

Skrevet

Mener å ha lest at det finnes en slags forening for de som vil ha/har hatt hjemmefødsel, kanskje du kan søke litt på nettet og finne frem til dem. De har sikkert masse informasjon og positive og negative sider med en sånn fødsel...

Skal ikke si direkte hva jeg mener, men med en skikkelig komplisert tredjefødsel skinner det nok tydelig igjennom ;-)

Lykke til med valget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...