sekstisjuer Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Det ble hotellpåske på meg i år. Det vil si jeg ligger på pasienthotellet fordi jeg har fått kort livmorhals, og bor for langt unna hjemstedet til at de tør å sende meg hjem. Flere her som må ta det med ro?
Stoltmai mamma:) Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Heisann.. Jeg va innlagt for en drøy uke siden, med sterke kynnere og sinnsyke smerter i ryggen.. etter undersøkelsen viste det seg at livmorhalsen var for kort, så da måtte jeg bli der over natten, smertene ble mer og mer intense så de ga meg en sprøyte som skulle hjelpe til å modnes lungene hennes i tillfelle ho kom, og en sprøyte som skulle roe ned livmoren, det roet seg etter disse sprøytene så fikk dra hjem neste dag, bort 5-6 min unna sykehuset, så det er jo ikke så langt, fikk beskjed om å ta det med ro.. mega kjedelig, prøver å være litt i aktivitet, noen dager er bedre enn andre, skal ikke så mye til før smertene i ryggen kommer tillbake, men de er ike like intense, heldigvis Vet du hvor kort livmorhalsen din va???
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 jeg også har ligget noen dager på sykehuset, ble utskrevet på tirsdag!!! jeg hadde 0,9mm livmorhals ihvertfall.... den skal jo være rundt 2,5cm en plass!!! fikk også lungemodnings-sprøyte og di gjorde klar kuvøse til lillegutt, men han holdt seg inne gitt=) 31 uker på vei!
Stoltmai mamma:) Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Hei trønder i magen:) Merka du bivirkninga over den sprøyta,jeg fikk skikkelig hjertebank, og ble helt skjelven i hele kroppen, skikkelig ekkelt... jeg va 31 uker når jeg ble innlagt, på det sykehuset jeg va på tok de ikke i mot når jeg var under 32 uker, derfor jeg holdt på å bli sendt videre.. vi får satse på at de holder seg der inne litt til.. skal du på etterkontroll ang livmorhalsen??? har du fått beskjed om å ikke ha sex???
-kate Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Er dere førsegangsfødende begge to? Hvis det ikke har vært problemer med livmorhals i første svangerskap, blir det vel ikke det senere heller? Har vært plaget med smerter i rygg og mage, er i uke 30 og i natt endte det med tur på sykehuset. Men ingen nevnte noe om kort livmorhals, så da er sikket ikke det noe tema for flergangsfødende som ikke har hatt problemer med det før. Lykke til begge to!
sekstisjuer Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2008 Til -kate Man kan få plager med livmorhals når som helst i et svangerskap. Hadde ingen problemer med mine to første, men nå i de tre siste har det vært trøbbel. Har aldri vært så ille som nå, og jeg må nok belage meg på at han kommer noen uker før, men håper å gå noen uker til før det skjer. Jeg bor for langt unna til at jeg får reise hjem, men skal ha ny ktr av livmorhals tirsdag etter påske, og håper det ikke har blitt verre da. Det er i hvert fall kjedelig å sitte her uten familien i nærheten. Har fått beskjed om å ta det veldig med ro - ingen løfting etc. Kan derfor ikke ta imot besøk av lillefrøkna på 17 mnd, som er en ordentlig mammadalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå