Gå til innhold

All ros til alenemammaer...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden søndag har samboeren min vært sengeliggende. Selv hadde jeg omgangssyken på mandag. Siden samboeren er sengeliggende er det jo ikke så mye han kan hjelpe til med. Og jeg kjenner godt på kroppen det å ikke ha den hjelpen som jeg har i han.

 

Vil bare skryte av alenemammaene som tar seg av barna sine alene her eneste dag. Dere er kjempe flink.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver meg med her. Min beundring for aleneforeldre bare vokser...!

De siste dagene har mannen min jobbet natt, borte hele natta og halve kvelden, og sover hele dagen..og fullstendig i koma når han er våken. Merkes godt når vi ikke er to, ja.

Skrevet

1000-takk!! Det er ord som dette som gjør det litt lettere å reise seg når man er så sliten av man kun ønaker å trekke dyna godt over hodet!! C",)

Skrevet

Alltid hyggelig å høre slike oppmuntrende ord:)

 

For meg er situasjonen slik at vi aldri har bodd sammen, så jeg vet liksom ikke hva jeg går glipp av om dere skjønner. Kjenner bare til åssen det er å være en, så jeg tenker ikke så veldig over at det er så slitsomt osv. Man klarer det man må klare. Men tror det er "tøffere" for de som har levd sammen og plutselig blir aleine med alt. Man er vant til å dele på ansvar og husarbeidet liksom...

 

Men skal sies at jeg nyter å sove lenge og overlate alt ansvar når pappan til mini kommer å besøker oss, og gjerne tar meg en tur ut bare for å rusle litt i mitt eget selskap:)

Skrevet

Ja det blir vel kanskje vanskeligere for en periode for dem som er vant med å dele husarbeid og ansvar for barnet. Men likevel syntes jeg at alle som oppdrar barn på egen hånd er UTROLIG flinke.Uansett om de har vært alene fra begynnelsen eller om de er blitt alene underveis.

 

Skrevet

takk:))

 

vil rose alle mammaer og pappaer jeg også da:))

Skrevet
:) jeg vet jo ikke bedre...hehe:) Men om et en times tid nå så er pappan til mini på plass så da skal mor slappe av - bare hun blir ferdig med "oppussingen" sin. Da skal han være her til søndag - får vel en kveld/natt helt alene hvor de drar bort til hans foreldre. (mini er bare 8mnd og jeg ammer så en natt er liksom maks enn så lenge) men det blir nok heeeerrrrrrlig!! :)
Skrevet

Kos deg masse med avlastningen, den fortjener du:) Fint å høre at pappaen får være med barnet sitt også og at han vil ta del for den saks skyld.

Skrevet

Det SKAL jeg ;) ja, vi var da begge med på "moroa" ;=) Ikke minis skyld at vi ikke bodde sammen, eller var sammen for den saks skyld. jeg flytettet vel ca to mnd før vi oppdaget at jeg var gravid. )(gikk på p-piller) Nå syntes vi det beste for mini er at han hvertfall har to foreldre som er gode venner og samarbeider bra, fremfor at vi hadde flyttet 60mil tilbake igjen, ikke hatt noe nettverk uten om mine tidligere studievenner, begge sett besteforeldre og onkler igjen her nede for å prøve å se om dette kanskje kunne funket-.røket på en smell og blitt sittende der,... nei, da trivesvi alle best sånn vi har det nå:)

Skrevet

Ja det er beundringsverdig!

jeg kaller meg "deltidsalenemamma" siden sambo er til sjøs i perioder på 6-7 uker. Nå har han vært ute siden januar (var hjemme i 3 dager her for 4 uker siden, men det teller ikke sier jeg, hehe) Jeg syns det er så slitsomt å omstille seg for å være alene. plutselig ikke få gjort noe som helst alene, go på do, dusje, gå på butikken.. alltid er vi to. Så jeg gleder meg til han er hjemme jeg å jeg kan gå på butikken alene, eller kanskje dra ut en kveld? bare fordi jeg ikke er låst hjemme etter sju...

Skrevet

takk :-) jeg har også altid vært alene. og det er altid super koselig med når dere sier sånt! godt at noen ser at vi gjør en jobb.

 

jeg elsker mini, men det blir nok en stund til nr 2.. hehe.. selv om jeg gjærne skulle hatt flere barn så får en kjenne sine begrensinger.

 

litt misunelig på de som bare kan få en til uten og finne en mann først... hehe

 

ros til alle mammaer og pappaer der ute som tar seg av barna sine, som stiller opp for dem og som gjør det beste som de kan! flinke er dere alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...