Gå til innhold

Tips mot såre stumper :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dere vet om det men Inotyol fungerer utrolig bra på såre stumper!!

Fås kjøpt på Apoteket.

Camilla holder jo som kjent på med de berømmelige jekslene sine og har da forerdelig mange bæsjebleier til tider. Det endte opp med at hun ble utrolig rød og sår. Prøvde med sinksalve, andre salver, talkum osv osv men det ble ikke bedre. Så leste jeg om Inotyol og kjøpte det i går. Og i dag er hun nesten helt bra igjen!!!

Bare et lite tips i påska fra oss :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj det må jeg prøve, bra tips! Mia har fått omgangssyke og har kasta opp i hele natt. Nekter å sove andre steder enn på mamma, da blir det en del oppkast på mamma men det får gå. Hun får jo så sår stump av alle bæsjebleiene også, kanskje jeg må sende gubben på apoteket etter Inotyl.

Noen som har omgangssyketips forresten? Hun holder ikke på noe, men jeg får i henne vann. Kanskje jeg bare skal la det være bra nok, alt annet kommer opp i voldsomme mengder. Har bare litt over 38 i feber, så det er ikke så ille men hun hadde en tøff natt stakkars.

Skrevet

Takk for tips, det kommer godt med når sårestumper melder seg.

Ang omgangssyktetips: For å få i baby både næring og væske, fikk vi tips fra legevakten om å gi eplemost blandet med farris. Kan jo være greit hvis det blir langvarig. Stakkars Mia som er så syk, ikke lett med oppkast for disse små.

Skrevet

Uff stakkars Mia, ikkeno gøy med omgangssyka!! Håper det går raskt over for henne og at dere holder dere friske og raske :-)

Måtte spørre på apoteket ang. inotyol salven, det står på den at den er mot eksem og psoriasis. Men den sto ved mor/barn hylla. Hun i disken sa at den var ypperlig mot såre stumper, og det får man si den var ja! :-)

Camilla sender masse godbedring klemmer til Mia

Skrevet

Hei,

Takk for tips om salve. Her er det tenner på vei ut og masse bæsje bleier. Hos oss har derimot sink salva holdt bra alle gangene.

Omgangssyketips: vann blandet med litt saft for å få i de væske. Mathilde hadde jo flere dager og da både med oppkast og diare. Vi fikk tips om å bare gi lett fordøyelig mat som tørre kjeks, loff, 4 måneders grøt (tynt blandet) og blåbærsuppe. Suppa får magen til å binde seg igjen og bli mottakelig for mat.Melk ble vi bedt om å droppe for det bare irriterer tarmene.

Så lenge de får i seg vann så er det bare bra. Håper hun blir bra snart.

Her er Mathilde plaget med feber og forkjølelse. Ser ut som det blir en rolig påske for oss. Håper hun blir frisk så vi får litt tid ute disse fridagene.

Skrevet

Huff, omgangssyke er skikkelig kjipt. Vi prøvde også farris blandet med eplemost. Men Maja var nok ikke noen stor fan av det. Så vi prøvde blåbærsaft. (Fikk tipset av helsesøster.) Blåbær skal binde magen, og det var det eneste hun holdt på en god stund.

Lykke til, håper Mia blir frisk snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...