ZamZam Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Du skal på dagstur med mann og barn. Dere skal reise tidlig om morgenen til en lokasjon ca 1 time unna på et senter med svømmebasseng, resturant og cafe ( dog cafeèn har kunn drikevarer som brus, kaffe og alkho, litt kjeks og potetgull i salg. ) Det er lekeapparater til litt større barn, men ingen aktiviteter. Det er ingen bensinstasjoner på veien. Hjemmereise er ca kl 1800. Hva tar dere med dere? Hva pleier dere å glemme på sånne turer? Når pakker dere? Hvem er pakke ansvarlig?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Vi prøver å få med alle barna, kjedelig å glemme ett.... I tillegg tar vi med stor matpakke, masse friskt vann på flasker, kopper, frukt, kjeks, masse hånduker, bleier og våtservietter. Hender noen glemmer håndkle...Og det hender vi må snu etter 500 meter for å se en gang til at kaffetrakteren er skrudd av... Pakker dagen før... Jeg har hovedansvaret...
ZamZam Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2008 Hehehe.. Ville bare vite om jeg pakker som en gal, det er jo noe jeg tydligvis gjør.. Slik blir det gjort her i huset. Dagen før avreise forslår jeg å pakke, gubben sier neida, det er ikke noe vits. Han skal ordne det han... Jeg pakker da allikevel, et rent antrekk til hver av barna, badetøy, håndklær, to gulpefiller, selv om minsten ikke gulper mer så er de praktiske, bleier, våtservietter, kjeks til eldstemann, vann til alle mann i bøtter og spann, mat til minstemann, frukt, leker til begge barna, ( det kan jo hende at det er kaldt vann i svømmebassenget) en boks eller to med cola til meg selv, solbriller, solkrem, myggspary, ekstra flasker og smokker, litt melk til minsten, kamera og solhatter. Legger meg i senga mens jeg husker andre ting jeg burde ha tatt med, leker til de voksne (yatzi, kosrt og ligende) Ekstra t-skjorte til meg selv,husket jeg å sette telefonen på lading? Sovner i god tro om at alt er klart for dagen etter, mannen min sa jo at han skulle ordne seg selv. Avreise dagen! Mannen min løper rundt og bjeffer ordre om er det med det med, hvor er det, skynd deg ( klarer jo alltid å forsove meg) fiks det og det og det. Jeg blir så oppgitt at jeg går ut med barna og det som er klart, så får mannen min rote og kjefte i fred. Han blir jo enda mer stresset over at jeg ikke gidder å hjelpe og dessuten så går jeg alltid i veien. Ahhhh endelig ALT klart, setter oss i bilen kommer utenfor byen så begynner spørsmålene tok du med, skrudde du av, husket du? Jada, jada, jada. Når vi endelig kommer frem så skal det slappes av! Tar med barna i bassenget, alt er klart så finner gubben ut at jeg ikke har pakket badeshortsen hans. Mitt forsvar virker litt tynt da jeg sier "ehhh du sa jo at du skulle ordne selv!" Gubben er fly forbannet og resten av dagen er ødelagt fordi han ikke fikk bade i kaldt vann, det hjelper ikke at jeg sier han kan ta min bikini selv om den er litt liten. Det hele topper seg da han har oppdaget at jeg enten har glemt fotoapparatet eller glemt batterier til det f**** kamraet som han sa han skulle ta med. Surve modus deluxe resten av dagen, mens jeg stikker avgårdet for å leke med barna, hvorpå han sitter igjen alene og furter.. Åååååå som jeg gleder meg til i morgen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå