Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Hva har jeg krav på av støtte?? Noen som vet??
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Bor dere sammen eller er du alenemor? Hvis du er alene så har det ingen betydning, bortsett fra at staten dekker nok bidraget slik at du får minstebidrag. Hvis dere bor sammen så tror jeg desverre ikke du har rett på noe. MEN hvis det er snakk om soning over lang til (mer enn et par måneder vil jeg anta), så ville jeg gått til nav å hørt med de om det er mulighet for å få støtte. Da har han jo i teorien en annen andresse enn deg. Det er i hvertfall verdt et forsøk!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Vi hadde ikke barn den gangen min sambo skulle sone. 3mnd skulle han være inne. Fikk beskjed om at dette visste vi om på forhånd, så vi skulle ha spart penger. Vet ikke om det er annerledes når en har barn.....
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Dere hadde ikke barn den dagen han fikk dommen mener du? Han har vel ikke vært til soning, men skal nå?! Tviler på du har rett på noe desverre, og hvis de allerede har sagt at dere skulle spart så har du vel snakket med de? Hvis ikke ville jeg snakket med de å hørt for sikkerhetsskyld, men tviler, hvertfall når det er så kort tid!
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Hehe, men da skjønner jeg! Begynte å lure hvor rotete hun var:p Nei, når man ikke har barn så får man ingenting, men faste utgifter som strøm, treningsmedl.skap, telefon osv blir fryst! Vet ikke hvordan det er med boliglån, men dersom man leier kan sosialen dekke dette opp til ca. 4000,- mens man soner!
To tette + snart ei med flette Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Tenker du på manglende bidrag mens han soner da eller?! For da blir det evt minstebidrag fra trygdekontoret. Ring dit og hør, så får du sikkert svar Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Du har ikke rett til noe som helst dersom dere fortsetter å være kjærester. Dersom du skal få rett til økonomisk støtte må dere flytte fra hverandre, skrive under på et papir om at dere går fra hverandre, og så kan du få overgansgsstøtte, dobbel barnetrygd og barnebidrag. Siden han skal inn så har han der ikke nevneverdig inntekt og du vil få utbetalt minstebidrag fra staten. Det finnes en forening som heter foreningen for fangers pårørende, uten at jeg kjenner videre til dem og arbeidet deres.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Faren til min ble satt inn da jeg var gravid i 6 mnd, og ble sittende i 9 mnd. Jeg fikk det samme som andre alenemødre. Jeg var helt ærlig om saken på nav. Men.. Nå har det seg slik at jeg ikke så noen fremtid for oss når han slapp ut igjen da, og det ble det ikke heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå