Gå til innhold

Synes samboeren min drikker litt vell ofte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener han har et alkoholproblem,han drikker ivertfall 4 ganger i uka,da drikker han 5-6 øl bokser på kveldene,han er ikke ut på byen,men hjemme sammen med meg forran tven. Han blir verken full eller voldelig og er verdens beste ellers,såm bare vill alt og alle det beste. Men jeg har ofte sagt til han at jeg synes han drikker litt vell ofte mange ganger,da sier han liksom ikke noen ting,eller han plutselig snakker om noe helt annet. Jeg gråter ofte pga dette av og til mens han ser det også,men han virker liksom ikke som han bryr seg om det,synes det er så rart siden han alltid er så opptatt av at andre skal ha det bra,spesielt meg. Han er godt likt av alle,og er som sagt verdens snilleste og vil alle det beste,men når det kommer til alkohol virker det som den er det viktigste der og da..Jeg har sagt til han at jeg synes han har et problem,men virker ikke som han bryr seg..Har lyst til og si det til moren hans,men vet liksom ikke helt..Har gitt klar beskjed om at det blir ikke aktuelt at han fortsetter sånn når bebien kommer,og da sier han seg helt enig,men vet jo aldri hvordan det kommer til og gå..Noen råd? Er så lei,har tatt det opp med han såå mange ganger uten resultat..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker nesten som han er redd for å innrømme det både for deg og ikke minst seg sjøl. Godt han er snill ellers da til tross for dette problemet.

Men jeg synes du skal fortsette å stå på krava dine og kreve at han begynnner å roe ned drikkinga si nå allerede, for han må bevise for deg at han faktisk klarer det. En annen ting du kan si til han er at du ikke vil at han skal drikke så mye, for man vet jo aldri når fødselen setter igang, Jeg tror nesten at hvis dette er et stort problem for deg noe det ville vært for meg og, så må du nesten gi han et ultimatum. Få han til å vise at du og babyen er viktigere enn de 4-5 ølene han drikker, det ville jeg gjort.

Skrevet

har forresten selv vært ilag med to alkoholikere. Den ene var volderlig, den andre ble det til slutt selv om han aldri la en hånd på meg fysisk. Men uansett, jeg ville ikke bli i det forholdet lenge nok til å finne det ut....

Skrevet

Jeg var sammen m en alkoholiker en gang.leng sia da,før eg fikk barn.i beg va d bare på kveldan han drakk.men han beg på dagtid også.fra han sto opp,til han la seg.æ sa t han at han ha et problem,men han ville ik hør.han drakk t o m når han ha datra si og. T slutt orka eg ik mer og dro.han va veldi snill. Men når eg dro,takla han ik så godt.han sa han sku ta live av sg. Et år etter va han dø. Tror ik typen din gjør d altså. Æ sa t exn,hvis han ik fikk hjelp så dro eg. Og leve med en m my alko, anbefale eg ikke.

Skrevet

Oi, dette var jo som å lese noe jeg selv kunne ha skrevet. Min samboer er også VERDENS beste, snill og godt likt av alle. Elsker han virkelig! MEN han drikker som en svamp.. en six-pack hvertfall 4 ganger i uken. Han blir aldri voldelig eller ekkel i fylla og har ikke behov for å ut på byen, bare være hjemme og jobbe med forskjellig samtidlig som han drikker. Har også lurt på om han har et alkoholproblem, synes dere andre at dette høres ut som et problem?? Han sier at han kommer til å slutte når det kommer en liten tass i huset, meeen har mine tvil. Ølen er liksom veldig viktig i livet hans!

Skrevet

Trur han har et lite problem ja,jeg har vært gift med en som var alkoholiker og narkoman.Og for å gjøra feilen fullført så blei jeg sammen med en alkoholiker.Begge drakk som bare det ,han siste drakk hver dag ikke så mye men ,helt til jeg oppdaga at vinen jeg skulle ha til maten var borte.Hn nekta og ha rørt den men hvem andre når det bare var meg og unga hjemme.Han begynte med dytting og slenge med leppa,jeg fikk ikke lov til å prate med sønn min om pappan hans,som døde av en overdose heroin.Nesten så jeg fikk juling da jeg sa navnet til han andre.Han lovte å slutte å drikke når jentungen ble født ,men neida.Han kunne ikke skjønne at å ta seg litt øl og whisky kunne være noe å mase etter.Jeg tok med meg barna mine og valgte å være alene.Og nå 2 år etterpå har jeg det helt topp med en mann som forguder barna mine, ØNSKER DEG LYKKE TIL. Beklager hvis jeg skrier litt rotete men jeg har dysleksi og bruker lang tid på å skrive og mye ordfeil

Skrevet

Jeg ville krevd at han gjorde om livsstilen sin litt, det kommer tross alt en liten baby inn i familien snart. Han kan ikke drive av å drikke hver kveld når det nærmer seg termin, og med en baby i hus så synes jeg heller ikke det passer seg å ha alkohol innabords over halvparten av uka..

Det er fint at han er snill og god, men at han ikke bryr seg om at du gråter over dette problemet viser at han faktisk har et problem. Han snakker ikke om det og fortsetter som før.

Gi han et ultimatum. Da løsner det seg nok etterhvert, for da skjønner han hva som er viktigst.

klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...