mia:-) Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Hei Forrige søndag ( en dag før termin) lå jeg i sengen og leste på barnimagen.no. Jeg var dritt lei av å gå gravid, har slitt med det meste dette svangerskapet. Siste ukene hadde jeg vært våken det meste av nettene på grunn av hyppig vannlating, vondt å snu seg på grunn av bekkenløsning, samt ganske så regelmessige maserier. Plutselig mens jeg lå der og leste om andres fødselshistorier på BIM hørte jeg et plopp, så noe varmt mellom bena mine, det var vannet som gikk:-) Endelig noe som skjedde. Fikk også samtidig en liten panikkfølelse om at nå var det faktisk igang og at det ikke er noen vei tilbake (er 3 gangs fødende). Vi ringte til fødeavdelingen og fikk beskjed om å komme inn for en skjekk. Jeg visste alt at jeg hadde 3-4 cm åpning og at jeg var moden og klar for fødsel (hadde vært til modningsakkupunktur og stripping dagen før, den dagen gikk også slimproppen og tegningsblødningen kom). Vi reiste inn til fødeavdelingen og mens vi kjørte begynte riene å bli ganske så regelmessige, ca. 6 min. mellom hver. Når vi kom frem til sykehuset og begynte å gå fra parkeringshuset og til fødeavdelingen kom de med 2 min. mellomrom og var ganske så vonde. Jeg ble undersøkt, fikk klyster og ble endelig vist inn til et føderom. Riene var veldig tette og smertefulle nå. Fikk tilbud om å benytte badekar. Dette takket jeg ja til og det varme vannet, samt massasje i korsryggen fra mannen min og lystgass tilgjengelig fikk jeg endelig en god smertelindring. Etter en stund i vannet ble jeg undersøkt igjen og hadde 8-9 cm åpning. Jeg ba om å få føde i vann. Etter ca. 3 timer på fødeavdelingen fødte jeg vår lille prinsesse. Det kan virkelig anbefales å føde i vann. Jeg slapp å sy et eneste sting i etterkant og det var herlig å slippe å ligge i sykehussengen slik jeg har gjort under mine andre to fødsler. En helt fantastisk opplevelse å få vår jente lagt opp på brystet. HUn var 4200 gr. og 52 cm. Nå har vi vært hjemme godt en uke og vi nyter hvert sekund. Jeg og barnefaren kan ikke få nok av vår lille mirakel. Hun er bare helt fantastisk skjønn. Dessuten tror jeg at hun må være verdens roligste baby. Hun gråter stort sett aldri. Vi har enda ikke hatt en eneste våkenatt. Legger henne når vi legger oss, hun sover 3-4 timer i strekk før hun våkner og vil ha mat. Etter jeg har ammet henne sovner hun igjen og sover 3-4 timer til neste måltid. Jeg vil ønske alle dere ventende lykke til, fødselen er i gang før dere vet ordet av det. Takk for meg.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Gratulerer så mye! Høres ut som en fin fødsel.. Gleder meg...
Axus' girlfriend Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Gratulerer så mye:) Fin fødselshistorie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå