Gå til innhold

Hva sier man til alle de som maser om flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke det at brødsaksa mi ikke funker som den skal, men av og til blir jeg litt paff av hvor mange som faktisk tror de har rett til å ha en mening om det.

Kan være alt fra mødrene til de andre i barnehagen, kollegaer, tanter og naboer. Jeg føler strengt tatt at dette er noe jeg ikke har noe forklaringsplikt på, da det er mest samboer som ikke vil ha flere enda. Er ikke det vår greie? Det er da VI som bestemmer?

Jeg har lest flere herlige kommentarer man kan bruke her inne før, kom igjen - jeg vet dere har det i dere.... Hva sier man til folk som spør om man skal ha flere barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SHUT THE FUCK UUUUUP!

=P

Neida, jeg vet ikke...

Skrevet

He he, hadde tenkt å foreslå "hold skikkelig kjeft", men Silja27 var kjappest ;-)

Skrevet

Hehehe.. ;)

Skrevet

Eeeeller;

"Kan du driiiite i!"

"Når vi har lyst".

"Vi skal ikke ha flere barn, for vi har nok med de småkrypene vi har!.

=P

Skrevet

Jeg har av og til prøvd meg med "har nok med de 2 jeg har, hun lille og han store på 27"....:P

Skrevet

Man blir alltid så paff så man kommer ikke på gode kommentarer før etterpå ;)

Husker det var flere litt lenger ut i familien som begynte å spørre allerede når snuppa var 4-5 mnd, da hadde pappan min akkurat dødd, det var kun min kjære som hadde jobb og vi var 19 år begge to, flere barn var det siste vi tenkte på hehe :)

Nå kunne jeg godt tenkt meg flere barn så nå smiler jeg bare når folk spør og sier at det kommer når storken vil :)

Skrevet

Ikke kjekt med all den masinga! "Alle" maser på oss også, spesielt på meg, er vel ofte vi damene snakker mer om slik enn mannfolk!

Men jeg synst det er helt grusomt, for jeg er virkelig klar for å få en til, men sambo vil vente:(

Har dessverre ikke noe svar på spm ditt da... Men føler med deg:)

Skrevet

Si til venninne/damer: Hvis DU kan ta av deg svangerskapet OG presse ut ungen, så tar jeg den gjerne ferdig:-)

Skrevet

Hva med; hvis du synes det virker så forbanna festlig å føde får du gjøre det du da vettu. I en sånn litt overbærende tone;)

Skrevet

Jeg tok ofte en noe fravikende "det går ikke alltid som planlagt" når jeg ble spurt.

Men vi slet og holdt på med ivf da.....

Som regel ble de stille og de fleste fikk et fraværende grublende uttrykk.

Akkurat da var jeg fornøyd med det!

Skrevet

En kollega av oss maste så innmari på venninna mi (også kollega). Hun sa noe sånt som "Det er jo ikke sikkert vi kan få flere...". Det ble jammen stille, gitt...

Skrevet

flere barn? nei dette gjør jeg ikke igjen

eller

jeg vil ha tid til og kose med med den/de jeg har alt.

ingen spørr meg om jeg vil ha flere. enda en ting jeg slipper.. hehe

Skrevet

"Skal dere ikke ha flere barn?"

"Nei."

"Hvorfor ikke det?"

"Derfor"

Skrevet

Har prøvd det meste, men det som har fungert for meg er:

Vi har fått to nydlige barn i gave, og har bestemt oss for å takke for dem, ta vare på dem og følge dem opp sosialt og økonomisk. Man vet jo aldri hva som er rundt neste sving.

Det pleier å bli nikking og jaja, du er sant det du sier.. Så er det ingen som spørr noe mer.

Er de som spør frekker forandrer jeg bare til:

Vi har fått to nydelige barn og man må huske at de er små nå , men det koster å ha tenåringer, studenter og så må man jo få reise litt også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...