Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Brodern leier en leilighet hos en familie i Oslo. Leiligheten er vegg i vegg med huseieren. De har dratt på påskeferie til gud vet hvor. Så hører brodern og dama at det sier pang, og at det begynner å fosse vann fra andre siden av veggen. De ringer brannvesen og politi, de kommer, bryter seg inn i huset og stenger hovedkrana. Så får de tak i huseier som ikke har planer om å avbryte påskeferien pga oversvømt hus, neeeeiida de kommer hjem 2 påskedag, de. Og der sitter brodern og dama i en leilighet uten vann, tørt do og ingen mulighet for dusj..Kjipt, ikke sant? Så imorgen kjører sambo 10 mil for å hente dem hit til oss. Blir koselig, men synes huseier er råtten:/
MrsDior & baby-Dior Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 har huseier lov til det da egentlig?
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Kan han ha lov til det da? Da ville jeg nok hverken ha gått med på å betale for hele måneden eller å flytte ut gitt...
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2008 Sikkert ikke, de har jo et visst ansvar når de leier ut
MrsDior & baby-Dior Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 enig med ma baker der ja.. reagerer medst på at broren din finner seg i dette jeg da..
SkravleFruen Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 De kan vel kreve at noen ordner opp.. om de så må bestille rørlegger, og sende regningen til huseier? Huseier må ta ansvar! Sjekk reglene på internett..
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Vil anbefale broren din og lese litt lovverk rundt utleie. Tipper at huseier ikke har lov å gjøre sånn.
Meg og knoll&tott Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Du må jo tenke på di stakkars huseierne da!!! Di er på fjellet og koser seg gløgg ihjel på hytten som sikkert er sponset av din bror!!! (les:leieinntektene). Enkelte vet å ta seg til rette!!! Men tror di kan nekte å betale full leie denne mnd!!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 De kan helt sikkert bo på hotell og gi regningen til huseier. Ganske sikker på at et vennepar av meg måtte betalte for alternativ overnatting for leietaker når vannrøret dems sprakk!
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. mars 2008 Det som imponerer meg mest, er at huseier ikke returnerer hjem for å redde huset sitt fra vannskader..Neida om huset ligger halvveis under vann i 5 dager, gjør da ingenting..Herregud. Brodern har sagt opp og skal ut 15 april.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 hehe, kanskje huseier er i litt "sjokk" eller noe.. huff. Rart da. Jeg hadde blitt gal å sitte på påseferie og vite at huset mitt var ødelagt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå