Gå til innhold

På tide med nummer to?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tips om når det passer å få unge nummer to? Vi har en gutt som nå er 17 måneder og begynner så smått å tenke på at det er på tide han får seg noen søsken. Hva er egentlig passelig tid mellom barna både med take på at de skal kunne leke sammen og samtidig at jeg som mamma skal få litt tid til å være meg selv mellom graviditet/amming/nattevåk....

Syns jeg nettopp er ferdig med å låne ut kroppen min. Det hørtes litt negativt ut, men det er ikke sånt ment. Elsker å være mamma og koser meg kjempemasse med den nydelige gutten min :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv tenker jeg at 2-2.5 år må være fint, men nå har jeg jo ingen erfaring :)

Skrevet

Mini er godt over to år, men vi føler enda ikke lyst på ett barn til. Vi koser oss med mini, og syntes det er deilig slik vi har det nå.. kanskje om ett år kanskje?? Føler ikke noe hastverk enda...

Skrevet

jeg fant ut at jeg var gravid med nr 2 bare en uke før Sander ble 1 år så her er det i underkant av 20mnd mellom mine.......vi begynte å prøve med nr 2 nesten med en gang etter vi fikk Sander for vi ville ha to tette siden jeg begynte å bli litt "gammel"

 

Skrevet

Nå er ikke lillesnupp mer enn 6 uker, så det er kanskje litt tidlig å uttale meg, men jeg har 2 år og 2 mnd mellom mine, og syns det er bra! Tenker at mellom 2 - 2,5 år mellom er ideelt.

 

Eneste som gjør at jeg ikke får nr 3 like tett (dersom vi skal ha en til, har ikke bestemt oss) er at jeg syns det var tungt å gå gravid med en på 1,5-2 år, siden jeg var plaget av kvalme og bekkenløsning stort sett hele sv.skapet, og jeg i tillegg har vært hjemme med storegutt (har ikke barnehageplass). Men tror allikevel det var verdt det ja :) Han koser med lillesøster og foreløpig er det ingen sjalusi:)

Skrevet

Vi har to med to år mellom, og det var hektisk. Fint også. Nå er minsten 3,5 år og vi tenker på nr 3. Liker den avstanden. Lite frustrasjon og de eldste gutta er fornuftige og mer stabile.

Skrevet

Hvis alt går som vi ønsker, kommer junior til å være rundt 4 år.. Synes det er passe forskjell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...