Pølsa Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Gutten min på snart 15 måneder har vært syk i 8 dager. Det begynte med høy feber, hoste og surklende pust, og han fikk diagnosen bronkiolitt av legen. Legen mente det var virus, og at han kom til å bli bedre i løpet av en ukes tid. Etter 4 dager forsvant feberen, men han virket ikke noe særlig bedre. Tvert imot, han bare skrek og skrek og hadde det tydelig ikke bra, så vi dro til legen igjen. Nå tok de crp og sjekket ørene, men fant ingenting - virus. Så kom feberen tilbake igjen, og der er vi nå: Fortsatt feber, pipende pust og litt hoste. Han er ikke seg selv heller, skriker mye og eier ikke matlyst. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre - nå har feberen forsvunnet og kommet tilbake to ganger, og gutten er like dårlig som første gang vi tok ham til legen, men jeg vet ikke om det er noen vits å ta ham med enda en gang? Noen som har gode råd til en sliten mamma?
Sjokoladekaka Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Husk at sjølv om det er virus som startar sjukdommen, så kan det utvikle seg til bakteriell infeksjon. Er ungen så dårlig, ville eg ha tatt han til legen endå ein gang.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Jo, det er vits å kontakte lege igjen, hvis du synes han er verre, eller ikke blir bedre. Ting kan utvikle seg til lungebetennelse, så hadde tatt en tur igjen jeg. Riktig god bedring til dere, håper han snart er frisk igjen
Pølsa Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2008 Takk for svar! Han var til lege siste gang på søndag, og da var crp helt fin, men siden da har feberen kommet tilbake, så det kan jo kanskje ha utviklet seg til en bakterieinfeksjon siden da. Skal ta ham til legevakta i morgen - er hjemme alene med han pluss en storebror som sover, så jeg kan ikke dra i kveld.
roxanne Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Hvis det er pipende pust og hoste så kan han kanskje ha nytte av inhalasjonsmedisin som brukes mot astma (Ventoline og Fluitide). Men det må jo en lege vurdere. Ikke ha det for varmt på soverommet +heve sengeenden litt. God bedring til sønnen din :-)
Fire småtroll Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Gå til legen igjen, kanskje har han fått en bakteriell infeksjon som følge av forkjølelsen. Man er mer motagelig når imunforsvaret allerede er svekket... Samme skjedde her, feber i tre dager med forkjølelse og hoste, feberen ble borte i et par dager, men så kom den tilbake.. Gikk til legen og det var halsbetennelse (kan jo være derfor han ikke spiser, for han har vondt i halsen). Ville sjekket det jeg.
Pølsa Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2008 Takk for svar. Han har fått bricanyl, men han ble helt spinnvill av det, så jeg gir det ikke mer dersom jeg ikk må...Har en annen sønn som har astma, så jeg kjenner litt til det, men det høres ikke helt ut som astmapust - mer surklende, og så knitrer det når han puster ut. Skal ta ham med til legevakta i morgen.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Hmmm, legebesøk er nok lurt. Men det er heller ikke noe jeg ville bekymret meg sånn veldig for, en del av disse barnehagevirusene slår seg sammen og slår ut samtidig, gjorde det med vesla mi og det du beskriver kunne likegodt vært henne, for 2 mnd siden. Vi måtte rett og slett bare la det gå seg til . Men med skrike, mener du da skrike som i hyle eller skrike som i grine?
Pølsa Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2008 Jeg mener skriking som i konstant gråt, ikke hyling men veldig veldig lei seg gråt.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Oki, skjønner! Tenkte liksom på skrike som i smerteskrik og sånn først og fikk jo helt hetta over at du ikke hadde gjort noe med det om ungen skriker:p Men så fikk jeg tenkt meg litt om da, det hjalp jo litt! Hehe... Lykke til da.
Pølsa Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. mars 2008 Takk skal du ha! Han gråter, ikke skriker Skal ta ham med til legen i morgen - føler meg litt hysterisk som drar til legen for tredje gang, men det får bare være. Man blir jo litt bekymra, selv om dette er mitt tredje barn, og jeg har vært borti endel sykdom fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå