Gå til innhold

Luksus fellen-det er helt utrolig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan folk som har inntekt på 55000kr i mnd. ha gjeld på 300.000...(da mener jeg ikke huslån og billån)......

Horribelt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SKUMMELT! *løpe og skru på tv*

Skrevet

ja det er helt vilt!!! tenkt og ha den inntekten a *drømme drømme*

Skrevet

Med en slik inntekt følger gjerne et tilsvarende forbruk etc også...

Det er dyrt å ha god råd, hvis man skal si det slik;)

Skrevet

Leie inntektene var bare på 11200 kr i mnd da. Men de gikk i underskudd med nesten 50 000 kr pr mnd.

Skrevet

tja...de har rett og slett SLØST penger..brukt forbrukslån for å kjøpe seg leilighet i utlandet!!!!!!

Masse dyre renter..kjøpt ting på nettet som de ikke trengte...(lystkjøpe)...

etter at de har satt opp budsjett viser det seg at de kan spare 1100kr i mnd.!!!!!!!!!!!!! Det er halve inntekta vår..

Greit nok at man har mye mer å betale ned på....men alikevel det finnes da grenser....

Skrevet

men dette er absolutt ikke de værste som har vært her... mye utrolig ellers. Disse måtte jo mest få plassert i et felles lån i bank, og rydde opp litt, og begge var villig til det. (Jeg mistet noe av programmet, så kanskje jeg har sett feil...) De som var første gangen var jo bare helt latterlig...

Det er sikkert lett å komme utpå, med alle kort og smålån som hives etter deg hele tiden. Glad vi ikke har noe sånt i det hele tatt. Men da vi tok opp lån til hus første gangen måtte vi ha forbrukslån på dokumentavgiften, for de ville kun gi lån på husbeløpet... (Dette opplyste de om da huset var kjøpt og vi var nede og skrev kontrakt.) Ble SÅÅÅÅÅÅ irriterte. Vi betalte ekstra på det lånet hver måned for vi ville bli kvitt det, men det merktes ikke i det hele tatt! Tåpelige DnB!!! Fikk heldigvis flyttet lånet etter 6mnd, og da ble alt mye bedre! Ikke alltid bankene gjør det beste heller..

Skrevet

var heldig med dnbnor vi da, får alt inn i det lånet der:)

Nei er klar over at bankene ikke alltid hjelper til....men alikevel....

Enig i at de ikke var værtst, men mest fordi de rett og slett hadde så mye inntekt så det var lett å fikse...

Husker ikke de allerførste....men de som akkurat hadde fått barn var også litt utrolige....

Skrevet

mente forresten at de kan spare 11000kr ikke 1100:P

Skrevet

De første var han som var en skikkelig wanna-be, og blondina som hadde begynt å studere, og kuttet all inntekt og lånte av mora si. Hadde en million par sko. De var skikkelig sånn som ønsket å leve som rike, men som hadde så lite peiling at det ble helt flaut.

Men uansett - helt tåpelig å gi de så mye belønningsgreier på slutten. De er på TV for de har driti på draget, og får mye hjelp for å komme seg ut av det. Burde vært de som skulle gitt belønning til økonomene... Ihvertfall siden ingen av disse har kommet i uføre grunnet nødvendige innkjøp, men tull og tøys. Og hva med å foreslå et "rimeligere" bryllup etc. Ikke alt er helt nødvendig der heller... (Andre er gjerne ikke enige med meg der... jeg er sånn som synes det er galskap å bruke såååå mye penger på en dag, og vet at de som holder på med dette MELKER det for det de kan. Eks: Stor prisforskjell om du bestiller frisørtime som brud og som forlover.... Kan få like fint hår...) he heh

ja, ja... fikk lirt ut av meg noen visdomsord her..

forresten et vennepar som ble lurt i DnB også. Alle andre banker anbefaler jo å holde BSU kontoene til oppnådd alder. De måtte bruke begge sine kontoer (hadde til sammen 140.000,- der!!!!) Kan jo bare ha det en gang, og beste avtalen som finnes!!!!

Skrevet

vi er nok veldig enig ang. bryllup....men så er det nok ikke økonomenes oppgave å fortelle de at det er idiotisk å bruke så mye penger på et bryllup..:P

De kunne jo faktisk ha gifta seg og hat festen ved en senere anledning...men folk er forskjellige....

Jøss, skal si at jeg skal være obs på det med dnbnor!! Hater nettbanken deres, men de er de som har gitt oss best lån!

Skrevet

ja sant det tillab. men jeg ønsker meg alikevel en slik intekt selv om jeg da kommer til og bruke meg ;-) (måtte bare)

Skrevet

Ja, det er jo ikke sikkert alle opplever det samme. Det kommer jo litt an på hvem du har som kundekontakt. Det merker vi jo i ny bank også, når han vi likte så godt flyttet, og vi kom til ei vi ikke kommuniserer like bra med). Men har hørt noen har sagt at DnB er mer en bank for næringsfolk enn private. Men det kan jo godt være dere har det veldig bra der likevel.. :) Ikke meningen å gi deg angst. Til og med i vår bank måtte vi nesten plutselig betale mye mer når vi skulle refinansiere en gang, men så var jeg litt mer på vakt og våken nå (enn da vi var unge og skulle ha første lån), så da fikk vi gjort en bedre avtale...

Nei, det er jo ikke deres oppgave å planlegge bryllup, men siden de var der for å gi økonomiske råd, så kan de jo si at det finnes dyre/billigere alternativer her også!!!

Uansett - ha en fin kveld :)

Skrevet

går helt fint:) jeg har undersøkt en del og lar meg ikke "lure" så lett, så håper det hjelper og er uansett kjempe bra å få meninger fra andre:)

ha en fin kveld du og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...