Gå til innhold

Hva feiler det jenta mi? Feber og utslett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 2 år har hatt feber siden natt til torsdag, fra 38,2 til 39,7. Nå er den på 38,5. I dag hadde hun endel flekker/utslett i hodet og bak øra. Ringte legen siden det er vel 3 dager siden hun begynt med feber. Hun sa det sannsynligvis var et virus. Skulle ringe tilbake hvis det ble værre eller hun ble mer syk.

Flekkene er litt ujevne, ganske svake i fargen og ikke vablete-dvs de sitter "slett" i huden. tar jeg et glass over, forsvinner det ikke. Hun er ikke stiv i nakken.

Formen er opp og ned. Av og til springer hun rundt, synger osv. Andre ganger vil hun helst bare ligge i senga sammen med meg. Hun er mye slappere enn vanlig og skriker mye om natta. Har ikke inntrykk av at hun har vondt noe sted. Spiser dårlig, men drikker bra. Blitt litt løs i mgane også. En tann er på vei opp, men det er jo vanlig at når de får feber, kommer det lettere tenner.

Den brne sykdomen med 3 dager feber og så utslett har hun allerede hatt. Så hva kan dette være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at i kveld har utslettet kommet over hele kroppen og ryggen.

Skrevet

dytt

Skrevet

Mange av disse virusene følger utslett med. Her har gutten hatt 4. og 5. barnesykdom, med utslett

Begge gangene han var syk med dette, ble han merkbart bedre når utslettet brøt ut. Håper dette gjelder jenta di og

Hvis du blir usikker, så ringer du legevakten

God bedring

Skrevet

Hvis utslettet ikke forsvinner hadde jeg tatt en tur på legevakten (selv om det sannsynligvis ikke er hjernehinnebetennelse)

Små barn blir ikke nødvendigvis stiv i nakken.

Skrevet

Jenta mi får masse utslett når ho har feber, farang el diare. Eg har tatt det slik at det er hennars måte å håndtere virus på.

Men er du i det minste tvil så ta kontakt med legevakta

God bedring

Skrevet

Uff, ja.. Likte ikke helt at ikke flekkene forsvinner med glasset over... men hun er jo noe bedre enn for 2 dager siden, da hun hadde 39,7 i temp... Derfor kan jeg vel ikke helt tro det er noe alvorlig. Drar til LV i morgen om det er likt eller værre...

Skrevet

Fant dette på Lommelegen:

Noen former for utslett kan være typiske for spesielle sykdommer (vannkopper, meslinger, røde hunder). Andre derimot er utypiske og kalles for ”uspesifikk utslett”. Utslett som ikke forsvinner ved hjelp av ”glassmetoden” tyder på små hudblødninger. Disse blir da for eksempel også mer fremtredende ved bading. Små hudblødninger burde tilses av lege, fordi enkelte infeksjonssykdommer for eksempel eller lav antall blodplater kan forårsake slike. Først og fremst er det viktig å vurdere om det du beskriver er små hudblødninger.

Skrevet

Da har vi vært på LV. Hun var rød i ørene og har masse utslett. men det er visst bare en ufarlig viusinfeksjon.

Hj.hinnebet.-utslett så visst hel annerledes ut.

Skrevet

ja, hvis du ser på den linken jeg la inn over her, så ser det ganske karakteristisk ut. Da får man blodutredelser (blåmerker), ikke røde prikker/nupper.

Håper hun snart er frisk igjen nå. God bedring

Skrevet

Ja, han forklarte litt hvrdan det så ut - og jeg ser jo også på bildene at det er helt annerledes.

Men greit å sjekke, siden hele kroppen er full av utslett og siden hun har vært syk i snart 5 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...