Gå til innhold

Svimmel ved sterke kynnere!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd en del ganger at jeg blit ør når jeg har sterke kynnere. Spesielt om kvelden og i det siste hyppigere. (er 35+6) Dette kommer mens jeg sitter og jeg blir helt tungt og varm i hodet!? Noen som opplever det samme og som har peiling på hva som gjør det?

Har liksom ikke hørt eller lest om dette før...

Mye greier å holde oversikt over for oss vordende altså:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kynnere som er sånn til tider jeg også. Blir helt susete i hodet. Man merker kynneren kommer ved at man blir ør i hodet. Helt merkelig. Vet ikke om det har å gjøre med at blodet samles i og rundt mageregionen/livmoren, og at man blir ør i hodet fordi det blir mindre blodtilførsel til hodet. Vet ikke helt. Bare sånn jeg forestiller meg det. Ubehagelig er det iallefall.

Skrevet

Ja, litt det jeg også tenker. Men skjer ikke hver gang jeg har kynnere, og aldri mens jeg står eller går, kun nå jeg sitter.. Veldig ubehagelig!! og litt skummelt.

Skrevet

Sånn er det her også, kun når jeg sitter. Har kynnere når jeg er i bevegelse også, men de kjenner jeg aldri i hodet. Tror ikke det er farlig. Får nok bare venne oss til det. Hvis du synes det blir for skummelt kan du jo bare ta det opp med lege/jordmoe ved neste kontroll.

Skrevet

blodtrykksfall har jeg fått beskjed om hos min jordmor..

Skrevet

Hei, jeg har hatt det slik en god stund, uten at jeg vet helt hva kynnere er. Jeg har kalt mine problemer blodtrykksfall. Blir stressa i magen og blir kortpustet, og kan bli svimmel om jeg ikke får lagt meg ned på siden. Ofte kommer det når det er avføring på vei, eller at jeg blir sittende i en stol. Så det er tydelig at i disse tilfellene blir det press mot pulsåra regner jeg med. Blir mye bedre om jeg letter trykket mot stolryggen

Ja, litt rare plager dette, men godt å kjenne seg igjen i andre hehe

Har fått det mens jeg var hos jordmora, og hun målte et blodtrykk som hadde falt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...