Gå til innhold

Er dette normalt når en er gravid? (Ikke krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten bor ikke sammen, vi sees ca annenhver helg eller hver tredje helg. Men etter at jeg ble gravid så klarer jeg ikke tanken på å kysse, kose eller ha sex. Blir kvalm av å tenke på å kysse og å sitte o sofaen og at han skal kose meg på hånda eller holde rundt meg.. Vet ikek hva som feiler meg? Var slik da jeg var gravid sist også. Men jeg får liksom ikke nok kos av sønnen min. Han vil jeg helst ha på fanget hele dagen, ha de små søte armene hans rundt halsen min og få klem..

Jeg er jo glad i kjæresten min, men jeg klarer liksom ikke nærkontakt, gruer meg til han kommer på besøk nå i påska pga jeg har bare 90cm seng.. vi flytter sammen i slutten av mai og jeg vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg. Vi skal jo bli en familie og han prøver så godt han kan, men jeg klarer ikke annet enn å være avvisende..

Er det noen andre som har hatt det slik da de gikk gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De følelsene du har er veldig vanlige. Prøv å slappe av, ikke tenk så mye på det, og du skal se tankene forsvinner da du har født og hormonene kommer i balanse igjen. Men hvis IKKE, så bør du kanskje ta tak i det og finne ut hvor problemet ligger.

Lykke til da! Du skal se det går over.

Skrevet

Jammen jeg har jo 7 mnd igjen?? ? ?åssen skal dette gå da, uff:/

Tror ikke kjæresten blir fornøyd med 7 mnd uten kos o.l....

Skrevet

Det kan fint hende at de følelsene går over før, bare ikke tenk så mye på det. Ikke heng deg opp i smådetaljer, snakk med kjæresten din! Forklar for han hvordan det ligger ann, ellers er det ikke umulig han blir såret og ikke helt forstår ting. Venninnen min skjønte ikke hvorfor ho ville ut av forholdet til sin kjæreste (de hadde det jo så fint sammen) helt til ho tok en graviditetstest;) Du vet ihvertfall grunnen, så prøv å gjøre det beste ut av det.

Skrevet

En kompis av meg fikk ingenting på halvannet år han;-( Dama var full av hormoner før hun ble gravid ( var kunstig befruktning) ingenting gjennom svangerskapet og heller ingenting ei laaaaang stund etter de hadde fått babyen....Han var ikke så fornøyd etter såpass lang tid, men syv måneder hadde sikkert gått greit. Klagde iallefall ikke til meg før det var gått 18 måneder, hi hi;-)

Skrevet

Det er nok heeeelt normalt. Hormonbombe du nå vøtt;) Er ikke sikkert det varer svangerskapet ut:)

Skrevet

Jeg var likens med førstemann, men da var jeg alene fra jeg var 3 mnd på vei.. Jeg var sånn hele forrige svangerskap iallefall og en god stund etterpå, orka ikke tanken på kos og styr..

Håper det ikke ska vare like lenge nå, da tviler jeg på om kjæresten holder ut:/ Vi har bare vært sammen siden slutten av november..

Skrevet

Haah, sånn hadde jeg det hele svangerskapet å det henger i enda! baby 7mnd! good luck:P

Skrevet

hehe...var sånn i mitt første svangerskap...går an å forsøke homeopati da.....skal virke på noen.....både sexlyst og humør.....

lykke til....

Skrevet

Uff... jeg har så dårlig samvittighet, kjæresten kommer imorra og jeg gruer meg:/

Ble voldtatt da jeg var 18 så er livredd for at han skal "kreve" sex, ennå han er jo snillest i verden sånn som jeg kjenner han...er nesten så jeg vurderer å bare ha sex med han for å slippe å være redd...

Skrevet

...men du!!!....du skal da virkelig ikke ha sex hvis du ikke vil selv!!!!!!!!...det er jo bare første forutsetning for et elendig sex-liv.....fortell han hvordan du har det.....menn er ikke dumme......han kommer garantert til å forstå deg.....og det eneste du kan oppnå ved å dele det med han er dere får det bedre......

Skrevet

Ja, men jeg er så redd han skal mase og mase og sånn, han er den typen liksom, hinter og ska liksom være morsom.. Vi har bare vært sammen siden november. Han er sånn type som liksom ikke kan få nok sex..:/

Jeg tror ikek akkurat han kommer til å godta det.. Iallefall ikek at jeg ikke orker å kysse han, bli kosa på av han.. uff, jeg hater at jeg blir sånn her, hvorfor kan jeg ikke bare være som alle andre og ha lyst på kjæresten min?

HI

Skrevet

men du hadde jo lyst på han før du ble gravid.....hvis han ikke skjønner at graviditet og dårlige erfaringer fra tidligere gjør ting vanskelig for deg nå så er han jo litt treg.....du har uansett ikke noe å tape på å være ærlig slik jeg ser det....tenk hvordan det blir når dere flytter sammen.....hvis dere ikke snakker ut nå......

Skrevet

ja, men jeg er s redd for at det ska vedvare liksom. Da jeg gikk med marken min så mistet jeg lysta på faren hans (eksen), men vi hadde ikkeno forhold som kom til å vare uansett.. og hadde også bare vært sammen i noen få mnd (3 mnd faktisk) og jeg har aldri hatt lyst til å ta i han med ildtang engang etter det..

Skrevet

HI er anonym over her. 12.46

Skrevet

...en ting er iallefall sikkert....og det er at dersom du har sex med han mot din vilje nå....så reduserer du sjansenen for at du får lyst på han igjen når du ikke lenger er hormonpåvirka.....ialefall med en voldtekt i "bagasjen".....

Skrevet

takk for svar, var kanskje det som skjedde med faren til trollungen...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...