Gjest Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Ammer som sagt mine to jenter på snart 2, de er født for tidlig og det er anbefalt å amme til barna blir 3 år, derfor ammer jeg, og fordi vi liker det. Nå er problemet at jeg tror kanskje jentene gjør at jeg får for lite melk til Aaron? Er nok bare jeg som er paranoid da, han legger nok fint på seg og alt. Virker fornøyd, men puppene mine virker så slappe liksom, om dere skjønner? Ammer de to eldste på natten, en time etter Aaron. Og så på kvelden, og en gang midt på dagen. Er det noen som har erfaring med å amme flere barn av gangen, og å amme eldre barn? Jeg har tenkt til å prøve å venne de av med nattmåltidet fordi jeg vil ha nok melk til aaron.. Hvordan venne av?
Anonymium Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Først vil jeg si, du er superflink som fortsatt ammer de to eldste. Flott:-) Jeg tror ikke lillegutt lider nød om du fortsetter ammingen av jentene dine. Husk etterspørsel gir tilbud. Jeg ammet jentene mine til de var over tre år, og puppene er så "godt vant" og tøyet i huden at de kjennes tomme ut hele tiden. Men det er de ikke! Jeg har ikke selv ammet en baby samtidig med jentene, men jeg fullammet dem til de var 1 år(mye allergi i begge familier), og hadde mer enn nok til dem, selv om puppene kjentes tomme ut. Stå på, du gjør en kjempejobb for jentene dine. Klem
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Har du lagt dette innlegget inne på ammedebatten? Der er det noen ammehjelpere som kanskje kan hjelpe deg Har ikke noen erfaringer med å amme flere, siden det er 8 år mellom mine, hehe Lykke til, håper dere finner ut av det
melkekua™ Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Kontakt helsestasjonen eller ammehjelpen!!!!!
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Jeg fullamma også til et år;o) Skjønner ikke hva folk mener med at det er så vanskelig å få i ungene mat når de er så "store", det har gått helt fint her;o) Hvordan slutta du å amme da jentene dine var 3? Er de tvillinger de også forresten? ;o) Jeg kjenner at jeg har mer melk om morgenen og på natta, men det kjennes som du kanskje forstår, helt tomt ut. Klarer å pumpe da. Pumper ca 300ml per gang. Sånn at jeg kan få litt fri en gang jeg også ;o) Hadde aldri trodd det skulle være så koselig å amme. Aaron virker forresten ikke så matinteressert, han sover fra 02-08 og da spiser han ikke så mye. Ble dine jenter sjalu på hverandre? Her vil jentene gjerne spise samtidig som gutten, hele tiden.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Hvis du vil venne av treåringene med nattmåltidet, så er det bare EN ting å gjøre. Send inn pappa med vannkoppen. Og stapp inn ørepropper selv. Du våkner uansett av babyen om han ligger i samme rom som deg.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 En ting til: Jeg synes du har gjort en fantastisk innsats. Jeg er helt rørt. Dette er kanskje den mest usynlige slitsomme jobben som finnes. Du er kjempeflink!
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Husker faktisk ikke at jeg ammer om natta.. Aaron sover med oss og når jeg våkner om morgenen ligger J&S der også ;o) Vil helst ikke at de skal gråte eller ha det vondt.. Vil gjerne få de til å venne seg av med det på naturlig vis.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Takk;o) nå er de ikke tre før neste juni men, vil gjerne ha tips ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå