Gå til innhold

Noen med samsoving-erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt sønnen vår imellom oss siden han ble født, han er 2 år. Vi legger ham i sin egen seng til han vokner i alt mellom 22:00-02:00. Da tar vi han med inn til oss. De siste 6 mnd har han sparket, kløpet og klort oss både små og store deler om natten, ingen av oss får verken sove godt eller har noen god natt. Nå er det nok!!

I natt våknet han to ganger og gråt i ca 15-20 min, og sovna selv. Så dere med samme erfaring, tar dette lang tid? Jeg ble optimistisk etter i natt, det virker jo som om det går greit, men er strekt redd for det blir verre i nattene fremover....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye forstår han? Vi legger alltid i samme seng, men den største kommer i løpet av natta. For en god stund siden sprellet han også, men fikk da beskjed om å ligge stille, eller så var det rett tilbake i egen seng. Det funket det. Men noen er veldig urolige uansett, kanskje.

Jeg greier ikke å være så streng på natta, de får komme om de trenger det. Mini spreller noe helt vilt for tiden, men hun er fornøyd når tanken er påfylt, så da kan hun heldigvis legges tilbake i egen seng og sove søtt videre.

Skrevet

havaianas

kanskje på tide å slutte med samsoving når han har blitt 2 år???

hvor lenger dere venter med avenningen jo vanskeligere kommer det nok til å bli :)

dere kan jo takke dere selv for at dere samsover så lenge :)

skjønner ikke hvorfor dere må ta han opp når han våkner og legge han i senga deres??

det må være slitsomt å ha det slik???

Skrevet

Anbefaler at du roper på Kozy K i morgen, hun har skrevet masteroppgave (eller no sånt) om samsoving...

(men er ikke her før i morra, da hun er på ferie)

Skrevet

jeg gjør det samme som deg HI. men har ingen gode råd siden jeg fremdeles gjør det... hehe

Skrevet

Poden sovner med en gang, om han får sove i pappas seng...

Dermed legger vi han der, for jeg gidder ikke krangle med en 3 åring som ikke vil legge seg i sin egen seng...

Vi legger han i sin egen seng, på rommet hans når vi legger oss...

En eller annen gang mellom 02-03 får pappa en pute i hodet, og så ligger han resten av natta hos oss....eventuellt at han sover hele natten på rommet sitt..

Det var verre da vi hadde en 1,4 m bred seng..da var det litt trangt, men nå har vi "utvidet" til 1,8m..

Syns egentelig det er koslig å ha han der.. Er jo "urettferdig" for han å måtte ligge alene på eget rom!! ; )

(All "annen" aktivitet er vi ferdig med før han kommer inn igjen!! haha)

Skrevet

Gutten våres sov i senga sammen med oss til han var 19mdn, da var det ikkje så varmt på rommet hans og bedre start. Eg trur han han syns det var godt å komma i egen seng, det gjekk veldig greit. Var inne hos han 2-3 gonger første natta og etter det så var det ein gong i ny og ne. Han hadde ein periode der han kom inn til oss på natta. Da innførte eg preiering. Laga eit ark med 5 og 5 ruter, for kvør natt han sov i senga si fikk han eit klistremerke og når alle5 rutene var fyllt så fikk han ein premie. Hengte den på veggen og laga masse stas ut av det. Det gjekk ikkje lang tid før han bare sov i senga si. Om natta så fikk han beskjed om at sover du her i natt så blir det ikkje noko klistremerke på deg i morgo. Fikk mange gloser av han da gitt hehe.

Han fikk ein liten bil i premie, kjøpte pakker med 5stk el noko og hadde liggans. Han var kjempe fornøgd han.

Er verdt eit forsøk om du vil at han skal sova i senga si heile natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...