Gå til innhold

vektøkning i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er den ca anbefalte vektøkningen til mor? slik sunnest mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel anbefalt å legge på seg mellom 8-12 kg.

Men mange legger jo på seg mer enn dette og mister alt igjen kort tid etter fødsel. Så det er vel ingen fasit på hvor mye akkurat du burde legge på deg i svangerskapet.

Skrevet

synes 8 hørtes lite ute.. Mener det er 12-16 som er anbefalt.. Ettersom om du har litt å gå på eller ei.. Mange som går opp mindre, men da er det vel ofte av andre grunner.. skal finnes en oversikt sånn uke for uke.. Mener 8 kg er normalt i uke 26..

Skrevet

ååå...jeg fant link til en eller annen side om vektøkning, der man skulle legge inn sin egen høyde og vekt før svangerskapet. Og der sto det 14 kg på meg. Men jeg husker ikke siden. Skal se om jeg ikke finner den.

Eller kanskje noen andre som husker?

Skrevet

Hvis du har fått den svangerskapsboken fra babyverden står det en in oversikt inni der..

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

"Sunnest mulig" er vel å fokusere på et sunt kosthold, og ikke vekta. En kan være kjempeusunn og legge på seg 12 kg, og man kan være kjempesunn, men legge på seg 25 kg.

Skrevet

japp, viktigere å heller tenke helse enn vekt... vekta er ikke alt. selv om det sikkert er "skummelt" når en legger på seg mye. men det er vel også pga all vektfokuseringen generelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...