Ninemi Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Møtte opp på fødeavdelingen kl.0900 torsdag morgen. Da var jeg 13 dager over termin og skulle igangsettes. Var så spent og lykkelig, og ikke minst lettet for hadde da gått 3 dager med åpningsrier som aldri ble til noe mer. Ikke før kl.1400 ble vannet tatt fordi det var veldig mange fødende denne dagen. Etter dette ble riene sterkere og lengre og endelig følte jeg at noe var på gang. Kl.1800 var riene så sterke at jeg faktisk begynte å bli litt skeptisk på om alt var som det skulle. En undersøkelse viste at jeg bare hadde 5cm åpning. Utover kvelden ble det fryktelig vondt og riene kom veldig tett og varte lenge. Ble endelig flyttet inn på en fødestue kl.23.00. Hadde vært fullt hele dagen.... Da viste det seg at hjertelyden til lille beibien min var for høy. Derfor satte jordmoren en elektrode på hode dens for å følge med litt bedre. Men den satte hun ikke godt nok på så ikke lenge etter måtte en ny jordmor forsøke. Ikke særlig moro med de riene jeg hadde. Kl.0200 hadde jeg fortsatt bare 5 cm åpning. Det var under 1 minutt mellom riene og de varte i over 2 minutter av gangen. Jeg var totalt utslitt å klarte bare ligge å gråte i sengen. Hjertelyden gikk enda mer opp på beibien og en lege ble tilkalt. Han tilkalte igjen et par leger til og plutselig ble det veldig oppstyr. Pga de sterke riene, høy fosterlyd og det faktum at jeg ikke fikk mer enn 5 cm åpning på 8 timer ble det besluttet at de måtte ta hastekeisersnitt. Det var kjempeskummelt der og da. Fikk kateter og ble kjørt av gårde i sengen gjennom korridorer og heiser og inn på en operasjonssal hvor mange grønnkledde mennesker sto klare til å hjelpe. Fikk spinalbedøvelse så min kjære samboer fikk være med hele tiden. Fikk veneflon og ledninger og medisiner og alt var egentlig bare skummelt. Redd for beibien var jeg jo også. Men endelig, kl.03.06 den 14.mars kom lille Karoline til verden. Hun var 4032g og 52 cm. Hun gråt faktisk før hun kom ut av magen. Hørtes merkelig ut. :-) Så ble jeg stiftet igjen og kjørt på overvåkningen hvor jeg endelig fikk min vakre lille jente inntil meg. Nå har vi kommet hjem etter noen dager på barsel og vi har det bare fint. Hadde ikke ønsket en slik fødsel, men nå er det iallefall over. Nå nyter vi bare tilværelsen som foreldre :-) Lykke til alle dere som snart skal føde. :-)
LadyLuck & Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Oi, ble mye dramatikk for deg dette!!! Men GRATULERER MED DEN LILLE JENTA DI *Grønn av misunnelse*
1baby,og 1 spire Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Gratulerer så masse med jenta deres, godt alt gikk bra til slutt. Hørtes skremmende ut. Dere får kose dere masse i påsken med den lille prinsessa deres.
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 ååå gratulerer så mye:)godt alt gikk bra:) Nå får dere bare nyte barseltiden og jeg gleder meg til det er min tur:)
2 Gullunger Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Gratulerer med jenta! Godt at alt gikk bra, selv om det ble endel mer dramatikk enn man ønsker seg...
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Akkurat som min fødsel ser jeg:) Et rolig hastekeisersnitt:) Gratulerer med den nyfødte:)
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 gratulerer så mye=) men ble du stiftet sammen??? ikke sydd? hvordan blir det da?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Så du er ferdig - hvorfor ikke legge dette innlegget på forumet 'Fodselshistorie' og ikke '3. trimester'...Det er jo et eget forum for nettop dette!!!
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 Gratulere med jenta:) Godt att det endte så fint etter all dramatikken.Kos dere masse fremover Ska selv ta keisersnitt i mitten av april,og er spent,men gleder meg veldig:))
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 ojda....er vel hyggelig at hun vil dele med oss også vel, når hun har brukt siste del av svangerskapet sitt innpå her.... mange som kjenner henne igjen-og har lyst å høre hvordan det gikk! ikke alle som leser på di andre forumene vettu..... men det står jo i overskrifta hva det handler om, så du trenger ikke å klikke på og åpne hvis du ikke gidder å lese andres fødselshistorier!!!! ALLE SAMMEN, FORTSETT Å SKRIV DERES FØDSELSHISTORIER=) JEG SYNS DET ER HYGGELIG Å LESE.........
lucky3 Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Gratulerer så mye og det viktige er at de kommer ut og er fine og friske. Min første fødsel lignet veldig på din - kom aldri til mer enn 5 cm åpning og de ventet nok for lenge mener jeg i ettertid før de besluttet å ta keisersnitt fordi lillegutt i magen ble veldig sliten til slutt og hjertelyden dårlig og jeg syntes også det var veldig skummelt til de fikk han ut og alt var bra. Men så er det jo såååå deilig å være mamma når alt går bra - kos dere masse:)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 I all verden, la være å lese da vel? Synes det er kjempefint å lese om fødselshistoriene til dere andre som har vært i 3. tri sammen med meg. Gratulerer så masse med den lille jenta! Synd det ble så mye dramatikk under fødselen, det må ha vært skremmende for dere. Men heldigvis gikk det bra, og jeg håper dere koser dere masse fremover!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #15 Skrevet 20. mars 2008 gratulerer med Karoline,kjempekoselig navn dere har valgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå