Lillnita. Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Er det noen som har oeiling på om det går an å bruke gelepulver til å lage fromage ? Og hva må man evt ha i sammen emd pulveret for at det skal bli fromage av det ? Har jo selvfølgelig ikke gelatin, og tenkte jeg på et eller annet vis skulle klare å få laget en skogsbærfromage hehe. Har fløte, gele pulver, og skogsbæryoghurt. Går det i hele tatt an å bruke yoghurt i fromage ? Spør masse her ja hehe, men er rimelig grønn i baking =)))
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Nja.... ville vel kanskje droppet yoghurten... Går fint å lage fromage av gele og pisket krem. Kok og avkjøl gele. Pisk krem av fløte og bittelitt sukker. Bland sammen og la stå til det har stivnet. Mulig det er ok med yoghurten også men tenker at det kanskje kan bli litt for tyntflytende slik at det blir litt gummiaktig konsistens når alt stivner..... Men... ingen ekspert jeg altså... ;o)
Lillnita. Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2008 Takk for kjapt svar her =)))) Bør jeg forresten bruke en hel pakke fløte til en pakke gele ?
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Ahha... VENT... Glemte å si det... Tror det er lurt å redusere vannmengden på geleen... bruke ca 1/2 mengde vann bruker å være passe. Tror en pk fløte til en pk gele er helt passe ) Lykke til )
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Dytter for dette er sikkert lurt å tenke på..... ;o)
Lillnita. Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2008 Tusen takk igjen =) Da er kakebunnen i ovnen, så nå skal jeg prøve meg på fromagen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå