ticalinda Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Jeg lurer på hvor lenge dere blødde, og når dere begynte å prøve igjen? Legen anbefalte å vente minst 1 mens, men er det noe mer medisinsk grunn til det enn at man får kontroll på syklusen igjen?
Oliver-født-i-26-uke Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har hatt 2 senaborter født uke 25 og 26, hadde en måned opphold begge gangene, og vet egentlig ikke hvorfor dette var nødvendig, men tror det er bra og vente, ikke bare for det fysiske men også det psykiske er kommet på rett kjør.
ticalinda Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2008 Kan jeg spørre deg om hva som skjedde? Siden du har hatt to senaborter, og jeg fikk beskjed om at det ikke er store sjanser for at senabort skal skje flere ganger. Jeg hadde tidlig vannavgang, men det er enda uklart hva årsaken var. Har du fått barn før, mellom eller etter senabortene?
Nina_J Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Hei! Jeg hadde også senabort. Det skjedde i september 07. Jeg var 23+2.. Jeg begynte å lekke fostervann i uke 19, men på sykehuset sa de at alt var ok...fikk ultralyd og alt, men legen sa det var urinlekkasje :/ Så vi dro hjem med lettet hjerte. Så ble jeg innlagt med en kraftig blødning to uker senere..da var der ikke mer fostervann igjen. Låg på sykehuset i en uke helt til småtten kom ut. (der var liv helt til siste dag) Jeg blødde hele tiden på sykehuset, i tillegg til ca en uke etterpå. Vi ventet med å prøve igjen til jeg hadde fått en mens (etter legens anbefalinger). Syntes det var litt greit å vite at kroppen var klar for å ta imot en ny spire også Og det var den tydligvis, for på tirsdag fikk jeg positiv test! Er bare så glad nå! Men også litt nervøs med tanke på forrige graviditet... Masse lykke til videre! Det går helt sikkert bra for deg neste gang!
ticalinda Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2008 Gratulerer med ny spire Nina_J! Denne gangen kommer det nok til å gå helt fint. Jeg er også nervøs for å bli gravid igjen, men samtidig tenker jeg at sjansene må være ganske små for at det skal skje igjen. Jeg leste et sted at 6 av 1000 får tidlig vannavgang. Statistisk sett skal jo ikke det kunne skje den samme personen to ganger.... Uff, man kan bli gal av å tenke på det. Nyt graviditeten du! Jeg håper jeg er så superheldig at jeg kan komme etter deg om en måneds tid:)
Stine:-) Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Hei på deg ticalinda, Jeg fikk tvillinger etter halvgått, for ca 3 mnd siden. Blødde sparsommt i et par uker, og fikk beskjed om ikke å ha sex, bruke tamponger eller ta karbad i denne perioden (grunnet innfeksjonsfare) etter det var det fritt fram. Jeg var nesten desperat etter å bli gravid med en gang igjen, men mannen min ville vente til vi fikk litt orden på oss selv igjen. Det er jeg glad for at vi gjorde, for det var mange tanker som skulle sorteres. Nå venter jeg i spenning på å kunne teste i morgen tidlig:). Ønsker dere lykke til, Klem
1prinsesse+2engler Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Hei dere som har svart her:) Flere med samme historie her ja. Vannet mitt gikk i uke 15 etter jeg hadde blødd av og på i 2 uker. Vår lille engel lå så tørrt i to uker, før vi måtte ta den forferdelige avgjørelsen å avslutt sv.skapet. Han vokste og hjertet slo, men hadde alikevell ingen sjans Jeg blødde i 2 1/2 uke etterpå, mindre og mindre. Vi fikk samme råd som de ande her om ingen sex, tampong og karbad til jeg sluttet å blø. Etter å ha hørt folk få ulike råd å vente en syklus og ikke, så har vi valgt å la det gå som det går. Vi lengter veldig etter en baby, så jeg klarer bare ikke vente. Føler at det er riktig nå Og.....det kjennes ut som jeg har eggløsning nå LYKKE TIL ALLE SAMMEN
ticalinda Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2008 Lykke til med testing Stine:) og Susann1978. Jeg håper spiren sitter for dere, det hadde vært en fin oppdatering å få fra dere! Etter svarene jeg har fått fra dere på innlegget så har jeg og sambo bestemt oss for å la det stå til så snart jeg slutter å blø. Klaffer det med en gang så er det en mening med det, tar det noen måneder, så er vel det meningen.... Tusen takk til dere som har svart. Det har vært godt å få vite hva dere tenker og har gjort....
Oliver-født-i-26-uke Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Hei og beklager at jeg ikke har svart deg. Har vært på påskeferie og det har faktisk vært godt å ha andre ting å tenke på... jeg mistet to ganger grunnet at jeg har leiden faktor som ikke ble oppdaget...måtte gjennom dette to ganger før noen forstod at ting var riv ruskende galt. Har i dag 2 friske flotte unger og ønsker oss veldig en til=), jeg ble satt på fragmin og marevan behandling etter andre dødfødsel og fem blodpropper og fungerer helt supert dag....er jo i grunnen glad jeg lever...men jeg kommer alltid til å ha 4 barn, krysser fingrene for 5 da, haha. Det som skjedde under disse svangerskapene var at jeg sluttet og kjenne liv, og når vi så barnet på UL slo hjertet men barnet sparte på kreftene, det så liksom ikke ut til at noe var galt og at barnet sov. Og etter en uke uten bevegelse fra barnet, sluttet til slutt hjertet og slå. Ved den første fødselen sprakk morkaken slik at de ikke fikk kontrolert den skikkelig. Ved nr 2 fikk de sett på morkaken og den var full av innfarkter som var en virkning av at jeg har sterk leiden faktor. I ditt tillfelle har jeg en venninde som har opplevd det samme og de fant aldri ut om hvorfor ting gikk som det gjorde...men regner med at det er en trøst at hun fødte en flott gutt i februar=) Ønsker deg lykke til og husk at når du sitter med de erfaringene du gjør kan du når som helst kontakte føden for UL og samtaler...bruk det!!
Stine:-) Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Testet negativt på lørdag, og i dag kom tanta . Det kan se ut som jeg har stabil 28 dagers syklus, og da skulle det i allefall være lett og beregne eggløsnings dag. Neste blir da tirsdag 8 april. Dumt at mannen min er bortreist i 3 uker til, bare hjemme natt til lørdagene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå